چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

آیا محصولات پتروشیمی از بورس کالا خارج می‌شود؟ دلیل جابجایی محتشمی پور چه بود؟
نوروززاده، مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در حاشیه افتتاح و بازدید از سالن های نمایشگاه ایران پلاست دوازدهم، به سوالات خبرنگاران و ویکی پلاست پاسخ داد. آنچه در ادامه می خوانید پاسخ های وی به دو سوال ویکی پلاست است.

ویکی پلاست: در ارتباط با بحث خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا شایعات جدی ای مطرح است اون اطلاعاتی که شما در اختیار دارید چقدر دلالت می کند بر اینکه قرار است محصولات پتروشیمی از بورس کالا خارج شود؟

بورس کالا هیچ برنامه ای برای خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا ندارد، در این کشور بخشی که در آن رونق وجود دارد همین بخش پتروشیمی است و به طبع آن صنایع پایین دستی استو بنده سوالی که از شما دارم این است این هجمه هایی که علیه پتروشیمی صورت گرفته را شما چطور تحلیل می کنید؟ یک روز می گویند چرا ارز نمی دهند؟ یک روز می گویند که چرا ارز را در شبکه نیما توزیع نمی کنند؟

بنده می خواهم بگویم که فضایی شکل گرفته که دنبال بزرگنمایی یکسری مشکلاتی است که وجود ندارد مثلا می گویند ارز را به چه کسی می دهید؟ و ما می گوییم وقتی ارز از طریق شبکه نیما توزیع می شود و شبکه نیما زیر نظر بانک مرکزی است و خبرنگاری مثل شما می تواند بگوید به مدیرکل بانک مرکزی که پتروشیمی چه میزان توزیع می کند و همه مسائل حل است.

باز یکسری گفتند که اینها دارند همه مواد را خارج از شبکه توزیع می کنند مثل این است که بگویند شما اصلا توزیع نمی کنید.

ویکی پلاست: الان صنایع پایین دستی می گویند که بورس کالا بازار شفاف و خوبی است که ما در آن داریم همه موادمان را تامین می کنیم بحث اصلی این است که قرار است مواد پتروشیمی از بورس کالا خارج شود شما چه پاسخی دارید؟

خیر، این نه بوده و نه هست البته یکسری نگرانی در بورس کالا دارد و آنهایی که در بورس کالا هستند دنبال توزیع کالا و سهم خود هستند که این حقشان است و عیبی هم ندارد اما این سوال شما اینطور نیست چند روز و چند ماه گذشته همین آقایان می فرمایند که ما در بورس کالا، کالا گیرمان نمی آید و جنس به دلال واگذار می شود و ما مجبور می شویم که از دلالان خرید کنیم  مگر پت کیلویی 7 هزار تومانی چرا 22 هزار تومان است؟ پت 100 درصد در بورس کالا عرضه می شود پس در نتیجه مکانیزم عرضه و خرید از بورس کالا شفاف نبوده است.

شبکه تقاضا در بورس کالا متناسب با عرضه ما نبوده است در واقع به یک عده ای دلال می رسیدند و می آوردند می فروختند بورس کالا می گوید برای ما فرقی ندارد هرکسی خرید مهم نیست اما برای ما فرق می کند و ما می خواهیم از همین قشری که شما دارید از آنها دفاع می کنید دفاع کنیم و ما بر همین اساس با وزارت صمت نشست گذاشتیم و گفتیم که ما هر دو زیر مجموعه وزارت خانه های یک دولت هستیم و هرکدام که زیر سوال برویم فرقی ندارد و خواهش کردیم که لیست مصرف کنندگان هر گرید را به ما ارائه دهند به همراه میزان حجم آن و بورس کالا هم دقیقا به همین افراد و برابر با همین سقف مشخص شده به آنها ارائه دهد.

وی در ادامه افزود: برخی از تولیدکنندگان مثل شرکت های تعاونی لوله پی وی سی و پلی اتیلن  هستند و برخی هم مربوط به ظروف یکبار مصرف هستند و ما به وزارت صمت گفتیم توی آن لیست اگر خریداران در یک صنف ساماندهی بشوند ما حاضریم قرارداد مستقیم ببندیم و این صنف برود با شرکت ببند و نتیجه آن را هم به وزارت اقتصاد داده و هم به بورس کالا می دهیم که بورس کالا هم ثبت کند و کارمزد خود را هم دریافت کند.

ویکی پلاست: در ارتباط با خروج محصولات پتروشیمی از بورس کالا شایعاتی مطرح است مبنی بر اینکه رفتن آقای محتشمی پور از دفتر توسعه صنایع پایین دستی به این دلیل بوده است نظرتان رو می فرمایید؟

بنده مدیری هستم مثل سایر مدیران همه مدیران با توجه به منافع شرکتشان و بعضا به خاطر رسیدن به موقعیت های بهتر جابجایی صورت می دهند بنده خودم در 2 شرکت بزرگ ایدرو، شستا بوده ام و هم اکنون اینجا در خدمت شما هستم و خودم اتفاقا نحوه و ساختار فکری ام به شکلی است که اصلا دنبال جابجایی و به هم ریختن نیستم مثل کاری که آقای احمدی نژاد با اتوبوس آورد و برد ما اهلش نیستیم و منتقد آن دولت هستیم.

اینجا کل نیروهایی که جابجا شدند از صنعت پتروشیمی به 2 نفر هم نمی رسند و آن دو نفر هم دارند جابجا می شوند مثلا شما چرا سوال نمی کنید که آقای باغبانی چرا رفت پلی اتیلن غرب؟ خب مدیر آنجا یک حوزه کاریش وسیع بود ما از ایشان خواهش کردیم و یک جایگزین هم برای ایشان باید پیدا کنیم.

جناب محتشمی پور هم در رابطه با ارتقای شغلی خودشان درخواست داده بودند و ما به دنبال این هستیم تا موقعیت بهتری را برای ایشان جایگزین کرده و کسی را هم به جای ایشان قرار دهیم و هیچ اتفاق خاصی نیوفتاده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 60%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟