سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

 شرط اصلاح سهمیه ها: ارزش افزوده 96 و 97/ سومین مصوبه کمیته تخصصی پتروشیمی چه می گوید؟
سومین مصوبه کمیته تخصصی پتروشیمی، امروز (یکشنبه 11 شهریور 1397) منتشر شد و بر اساس بند 8 این صورتجلسه، سهمیه واحدهای معرفی شده به بورس کالا به این شرط فعال باقی می‌ماند که واحدهای تولیدی، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده 96 و سه ماه اول 97 را تسلیم کنند.

به گزارش ویکی پلاست، بر اساس این صورتجلسه، قرار است به زودی فراخوانی برای جمع آوری مالیات بر ارزش افزوده های سال 96 و سه ماهه اول 97 اطلاع رسانی شود و مهلت جمع آوری اظهارنامه ها هم مطابق این صورتجلسه، تا پایان شهریور، یعنی 20 روز دیگر خواهد بود.

با توجه بند اول صورتجلسه را می توان شفاف سازی رسیدگی به ماجرای سهمیه ها دانست، قرار است تولیدکننده ها درخواست افزایش سهمیه خود را به تشکل ها بدهند، تشکل ها هم بعد از تأیید، جهت اجرایی شدن و افزایش سهمیه، آن را در اختیار وزارت صمت بگذارند.
از سوی دیگر، واحدهایی که با کاهش سهمیه مواجه شده اند نیز می توانند درخواست خود را به شماره 88601290 فکس کنند.

بند دوم صورتجلسه بر این دلالت دارد که هر گروه کالایی (گرید) فقط در یک روز از هفته انجام شود.
همان طور که می دانیم، عرضه های محصولات پتروشیمی بهین یابی، در روزهای دوشنبه و سه شنبه هر هفته انجام می شد، حالا با قید این بند، مشخص نیست عرضه های فردا (دوشنبه 12 شهریور) انجام می شود یا خیر و اگر این صورتجلسه از فردا اجرایی شود، لاجرم عرضه های دوشنبه باید لغو شده و به سه شنبه ارجاع شوند.

بند سوم: در خصوص کدهای موقت خرید از بورس، موارد لازم به اصلاح به صورت یکجا جهت اعمال اصلاحات به بهین یاب اعلام گردد.
به عبارتی سهمیه کدهای موقت هم بازنگری و اصلاح می شوند.

به موضوع اطلاع رسانی نتیجه کاهش سهمیه ها در این صورتجلسه بسیار کوتاه و خلاصه اشاره شده است. بند چهارم می گوید: "اطلاع رسانی تغییرات سهمیه ها به شیوه مناسب مانند ارسال پیامک انجام گردد."

بند پنجم صورتجلسه به قراردادهای موجود تأمین نیاز صنایع با تولیدکنندگان مربوط می شود که تا زمان ابلاغ کمیته تخصصی مبنی بر رویه جدید، انعقاد قرارداد مستقیم، معتبر است.
نتیجه: این بند نیز با توجه به پیش خبر و احتمال تغییرات، موقت است.

بند ششم، به مصوبات صورتجلسه قبل همین کمیته مربوط می شود که بند 2 آن صورتجلسه که مربوط به انعقاد قرارداد جهت عرضه خاص در سقف 25 درصد پتروشیمی ها بود را کان لم یکن کرده و عرضه های پتروشیمی ها در قالب عرضه های اختصاصی به واحدهای پایین دست خود کمافی السابق ادامه خواهد داشت.

بند هفتم: بند صورتجلسه: اجرای بند ح ماده 2 دستورالعمل تنظیم بازار محصولات پتروشیمی تا زمان اعلام فهرست مورد تأیید وزارت صمت، از طریق دفاتر تخصصی، متوقف اعلام می گردد.
توضیح: قراردادهای بلندمدت که تاکنون منعقد شده معتبر است ولی قراردادهای جدید فعلا متوقف می شود.
ولی بند ح ماده 2 دستورالعمل 1 مرداد چه بود؟

بند 8 صورتجلسه با موضوع ارزش افزوده اختصاص دارد. این بند می گوید: سهمیه واحدهای معرفی شده به بورس کالا به شرطی فعال باقی می ماند که متقاضیان نسبت به ثبت اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده در سامانه بهین یاب، هر 3 ماه یکبار اقدام کنند. طی فراخوانی که از سوی وزارت صمت صورت می گیرد، اطلاعات مالیات بر ارزش افزوده سال 96 و سه ماهه اول 97 باید از سوی واحدهای دارای سهمیه اظهار شود. (مهلت تا آخر شهریور 97) اقدام کننده این بند نیز، بهین یاب است.

توضیح این بند: سهیمه های فعلی کاهش یافته نیز تا زمانی که مالیات بر ارزش افزوده سال 96 و سه ماه اول سال 97، محرز شود، معتبر است. این بند کمک زیادی به تولیدکنندگان واقعی که سال گذشته فعالیت داشته و مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کرده اند می کند تا نسبت سهیمه سال 97 آن ها اصلاح شود.

بند 9 صورتجلسه: موضوع صدور مجوز مستثنی شده ضایعات از ممنوعیت صادرات محصولات پتروشیمیایی است که به تصویب نرسیده. یعنی ضایعات پتروشیمی ها از ممنوعیت صادرات همچنان مستثنی باقی می ماند و امکان صادرات دارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 92%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟