شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

نرخ تعادلی دلار کمتر از ۴۰هزار تومان است
یک کارشناس اقتصادی گفت: نرخ تعادلی دلار از کانال ۴۰هزار تومان هم کمتر است و باز هم نرخ فعلی جای کاهش دارد با این حال حتی اگر روی ۴۰هزار تومان هم متوقف بماند، باز هم به قیمت تعادلی نزدیک خواهد بود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه خوارزمی درباره وضعیت بازار ارز اظهار کرد: چند متغیر در اقتصاد ایران نشان می‌دهد که دلار ۶۰هزار تومانی برای اقتصاد ایران انحرافی و غیر واقعی است.

 وحید شقاقی‌شهری با تاکید بر اینکه باید این خط پایین می‌آمد و به تعادل می‌رسید، ادامه داد: نرخ ۶۰هزار تومانی برای دلار بسیار شکننده بود و چند اقدام مناسب از سوی بانک مرکزی انجام شد که سبب تعدیل نرخ دلار شد. اول اینکه بانک مرکزی پذیرفت که دلار آزاد وجود دارد. دوم اینکه در بازار آزاد دلار مداخله و مرکز مبادله ارز و طلا را راه اندازی کرد. در کنار این موارد، انتقال ارز صادرکنندگان غیرنفتی به مرکز مبادله و حذف قیمت دستوری و اجازه عرضه ارز صادراتی در این مرکز به نرخ کشف‌شده نیز در کاهش قیمت موثر بود.

کارشناس اقتصادی به سیاست دیگر بانک مرکزی مبنی بر تامین بخش عمده ارز مورد نیاز کشور از مرکز مبادله اشاره و تصریح کرد: مساله دیگری که در کاهش نرخ ارز موثر بود، کاهش انتظارات تورمی به واسطه بهبود روابط با عربستان بود که نقش مهمی در منطقه و در رهبری کشورهای عربی دارد. همچنین گزارش مثبت آژانس که از ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت جلوگیری کرد در کاهش انتظارات تورمی موثر بود. به گفته شقاقی‌شهری، تمرکز مدیریت بازار ارز در بانک مرکزی، کاهش تنش ایران با آژانس انرژی هسته‌ای و بهبود روابط با عربستان دست به دست هم دادند تا حباب ۲۰هزار تومانی دلار تخلیه شود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟