جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 22 اسفند 1401/ شماره 719
عناوین خبری امروز: آخرین رقابت پ پ ها کاهشی شد, ثبات نیما، پنجاه روزه شد, مانور دلار روی مرز 45 هزار

آخرین رقابت پ پ ها کاهشی شد
امروز مطابق دوشنبه هر هفته معاملات کالاهای گروه پ پ و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. به دنبال کاهش قیمت دلار، در آخرین معاملات امسال، رقابت ها به جز گروه پ پ شیمیایی، کاهشی شدند. پ پ های نساجی که هفته پیش بین قیمت پایه تا 19 درصد رقابت شده بودند امروز با رقابتی بین قیمت پایه تا 14 درصد رقابت شدند. خریداران گروه پی وی سی نیز کمتر از هفته قبل به رقابت پرداختند و از 37 تا 67 درصد به قیمت پایه تا 35 درصد رقابت رسیدند. در مقابل گروه پ پ شیمیایی از رقابت با قیمت پایه تا 81 درصدِ هفته گذشته به 26 تا 94 درصد رقابت رسید. افزایش رقابت پ پ های شیمیایی به علت کاهش 2 هزار و 800 تنی عرضه های این گروه بود.

ثبات نیما، پنجاه روزه شد
میانگین هفتگی دلار نیمایی برای پنجاهمین روز بدون تغییر ماند و نرخ 28 هزار و 371 تومان نسبت به دیروز، تغییری نداشت. میانگین روزانه نیز همچنان در محدوده 28 هزار و  300 تومان است.

مانور دلار روی مرز 45 هزار
دلار که دیروز بعد از کاهش 150 تومانی، بازار را با قیمت 43 هزار و 700 تومان به پایان رسانده بود، امروز را افزایشی و با صعود به کانال 45 هزار تومان آغاز کرد. دلار آزاد در بازار امروز بین دو کانال 44 و 45 هزار تومان رفت و برگشت داشت و در نهایت تا ساعت 15، به قیمت شروع بازار امروز، یعنی 45 هزار و 100 تومان برگشت. امروز هر دلار آمریکا در مرکز مبادله ارز و طلای کشور، با 290 تومان افت نسبت به آخرین قیمت روز قبل، 40 هزار و 300 تومان قیمت خورد. در صرافی‌ها نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، هر دلار در محدوده‌ی 42 هزار و 453 تومان به فروش می‌رسد که نسبت به دیروز 510 تومان کاهش دارد.

قیمت های بازار عمدتاً افزایشی

به دنبال صعود روز گذشته دلار به کانال 45 هزار تومان، قیمت های بازار امروز عمدتاً افزایشی بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین فیلم، سبک فیلم و سنگین تزریقی بیشترین افزایش را داشتند و بین 200 تا 1300 تومان رُشد را رقم زدند و سایر کالاها نیز بدون تغییر بودند. با پایان گرفتن معاملات امروز بورس کالا، پ پ های نساجی، روندی صعودی گرفتند و تا 1700 تومان رُشد را ثبت کردند. پ پ های شیمیایی نیز امروز، با توجه به عرضه های پایین و رقابت بالا، بین 1000 تا 6000 تومان بالاتر از قیمت قبل پیشنهاد شدند. پی وی سی نیز بین 500 تومان کاهش تا 500 تومان افزایش نوسان قیمت داشتند. انتظار می رود با پایین آمدن رقابت های امروز گروه پی وی سی، قیمت های این گروه، کاهشی شوند.

اتمام معاملات بازار آزاد
با نزدیک شدن به روزهای پایان سال، بیشتر تأمین کنندگان در حال بستن حساب ها و اتمام معاملات هستند. از همین روز در بازار، قیمت کالاها به سختی اعلام می شود و احتمال می رود از فردا تا پایان سال، معاملات روز به روز کمتر شوند.

سقوط برنت به 78 دلار
برنت که معاملات امروز را با 83 دلار آغاز کرده بود، در ادامه نزولی شد و با ریزش 5 دلاری، به 78 دلار رسید. قیمت برنت تا ساعت 16 به 78 دلار و 84 سنت رسید.

افت یک هزار واحدی بورس تهران
بعد از ریزش 33 هزار و 571 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را هم نزولی به پایان رساند و در پایان معاملات با کاهش یک هزار و 570 واحدی، به 1 میلیون و 781 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟