پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ 0 349

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ایران در گفتگو با ایبِنا مطرح کرد

جزییات خرید ارز صادراتی به صورت حواله و اسکناس/ کشف نرخ ارز خدماتی بر اساس عرضه و تقاضاست

جزییات خرید ارز صادراتی به صورت حواله و اسکناس/ کشف نرخ ارز خدماتی بر اساس عرضه و تقاضاست
مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ایران بیان کرد: مرکز مبادله ارز و طلا با رویکرد تامین حداکثری نیاز‌های ارزی مردم افتتاح شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایبنا، مسعود توکلی، مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: یک بخشی از سامانه نیما جدا شد و به مرکز مبدله ارز و طلا منتقل شد، بنابراین شرکت‌های فولادی، پتروشیمی و معدنی و سایر شرکت‌هایی که بانک مرکزی لیست آن‌ها را با جزئیات اعلام کرده است، از مجموعه سامانه نیما که ارز خود را با ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رساندند، خارج و به مرکز مبادله ارز و طلا منتقل شدند.


توکلی گفت: مسیر عرضه ارز این شرکت‌ها نیز مانند گذشته است. همچنین وارد کننده‌ای که متقاضی دریافت ارز است، مانند گذشته در سامانه جامع تجارت ثبت سفارش می‌کند و پس از تایید ثبت سفارش، درخواست تخصیص ارز را ثبت می‌کند.


وی افزود: صادرکنندگانی که اسکناس وارد کشور می‌کنند، بانک ملی به نیابت از بانک مرکزی ارز آن‌ها را خریداری می‌کند، در ادامه صادرکنندگانی که ارز حوزه خدماتی نیاز دارند و این نیاز به شکل اسکناس است، از طریق بانک ملی تامین اسکناس خواهند شد.


مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران عنوان کرد: دو نوع صادر کننده در کشور داریم، اول، صادر کننده‌های خرد هستند که اسکناس عرضه می‌کنند و بانک ملی به نیابت از بانک مرکزی ارز را از آن‌ها می‌خرد. دوم، صادرکننده‌های بزرگ در که حوزه‌های پتروشیمی، فولادی و معدنی فعالیت دارند.

توکلی گفت: مبنای نرخ اسکناس تالار ارز خدماتی، یک درصدی بالاتر از نرخ حواله است.

مرکز مبادله ارز و طلا با رویکرد تامین حداکثری نیاز‌های ارزی مردم افتتاح شد

وی افزود: مرکز مبادله ارز و طلا با رویکرد تامین حداکثری نیاز‌های ارزی مردم افتتاح شد، زیرا احساس کردیم که مرکز مبادله ارز و طلا یکی از ضرورت‌های بخش ارزی کشور است و پوشش حداکثری نیاز‌های مردم را در آن تدبیر کردیم. تا کنون ۶۲ سرفصل احصاء شده است، تا نیاز‌های حداکثری مردم که در حوزه بین الملل فعالیت می‌کنند را تامین کنیم.


مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران تصریح کرد: پیرو مکاتبه‌ای که رئیس کل بانک مرکزی با دستگاه‌های اجرایی شده است، از آن‌ها درخواست شده است تا اگر ذی نفعی را دارند که تقاضای ارزی دارد و در این ۶۲ سرفصل گنجانده نشده است، به بانک مرکزی اعلام کنند تا در سرفصل‌ها گنجانده شود.


توکلی بیان داشت: پیرو تامین نیاز ارزی، تالار ارز خدماتی را راه اندازی کرده ایم که همان ۶۲ سر فصل است. تالار دوم ما تالار ارز و حواله است که مربوط به تامین ارز واردکنندگان است. در تالار حواله مرکز مبادله عرضه کنندگان شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و معدنی هستند. هر روز در این تالار کشف نرخ بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد، این نرخ همان معیار تعیین نرخ در مرکز مبادله و ارز و طلا است. بدین ترتیب تقاضای غیر از کالا‌های اساسی در تالار حواله ارزی ثبت می‌شود.

در حال حاضر کارگزار مرکز مبادله ارز و طلا بانک ملی است

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا ایران بیان داشت: باجه‌هایی که در مرکز مبادله ارز و طلا فعال شده اند نماینده وزارت خانه‌های مختلف هستند. در حال حاضر کارگزار مرکز مبادله ارز و طلا بانک ملی است و بانک ملی در شعبه‌های ویژه خود که در سایت بانک ملی موجود است، امور ارزی را انجام می‌دهد.


توکلی در پایان تاکید کرد: بعد از این که کارگزار مدارک را به صورت اولیه بررسی کرد، آن‌ها را به پنل نماینده وزارت خانه‌ای که در مرکز مبادله ارز و طلا مقیم است ارسال می‌کند. افرادی که در مرکز مبادله ارز و طلا مقیم هستند، مدارک را رسیدگی می‌کنند و یا به دستگاه‌های تخصصی زیر مجموعه خودشان ارجاع می‌دهند و بعد از این که در وزارت خانه تایید کرد، در سامانه‌ای که توسط مرکز مبادله ارز و طلا در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته است ثبت، تایید و کد رهگیری صادر می‌شود، سپس به کارگزاری مراجعه و ارز خودشان را دریافت می‌کنند. این کد هم به صورت پیامکی و هم با تماس تلفنی معرفی می‌شود.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 50%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟