پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته یکشنبه 2 بهمن 1401/ شماره 687
عناوین خبری امروز: صعود یکپارچه پایه ها با اهرم قیمت های جهانی, رکوردی دیگر برای دلار؛ فتح قله 45 هزار, افزایش قیمت عمده کالاها در بازار

صعود یکپارچه پایه ها با اهرم قیمت های جهانی
سی و هشتمین قیمت های پایه در سال 1401 بعد از یک هفته وقفه، امروز در حالی اعلام شد که تغییرات پایه ها، صرفا با قیمت های جهانی بود و تأثیر نیما در محاسبات، صفر بود. دلار نیمایی که پایه های امروز با آن محاسبه شد 28 هزار و 371 تومان بود که طی دو هفته اخیر بدون تغییر مانده است.

به نظر می رسد همچون چند هفته اخیر، مدیریت توسعه صنایع پایین دستی به جز تغییرات قیمت های جهانی، از اختیارات دستورالعمل تنظیم بازار برای محاسبه قیمت ها استفاده کرده است و میزان افزایش پایه ها، بیش از تغییرات جهانی هاست. استایرن بوتادین رابر با 5.5 درصد، 2,177 تومان نسبت به دو هفته پیش افزایش داشت و در صدر جدول افزایشی ها ایستاد. پت های بطری با 5.1 درصد، بین 1,400 تا 1,496 تومان نسبت به دو هفته پیش افزایش داشتند و در رتبه دوم قرار گرفتند.

در سمت مقابل و در گروه کاهشی ها، پی وی سی S70 و S57 قرار دارند که نسبت به دو هفته پیش، بدون تغییر ماندند. قیمت های پایه امروز، از نظر میانگین افزایش در بین 38 هفته، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داد.

رکوردی دیگر برای دلار؛ فتح قله 45 هزار

دلار که بازار روز گذشته را با قیمت 44 هزار و 980 تومان به پایان رسانده بود، امروز را تا 44 هزار و 600 هم پایین رفت اما مجددا صعودی شد و به بالای 45 هزار تومان بازگشت. دلار آزاد تا ساعت 15، با 420 تومان رشد نسبت به آخرین قیمت روز گذشته، 45 هزار و 400 تومان پیشنهاد می‌شد. امروز دلار صرافی، جمعا با 280 تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، 39 هزار و 670 تومان قیمتگذاری شد. نرخ دلار در بازار متشکل ارزی نیز، 39 هزار و 295 تومان بود. با عبور دلار آزاد از مرز 45 هزار، اختلاف دلار آزاد و میانگین هفتگی نیما، از 17 هزار تومان، گذشت.

افزایش قیمت عمده کالاها در بازار

قیمت های بازار امروز عمدتا افزایشی و در برخی کالاها کاهشی بودند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین فیلم و سنگین تزریقی کاهشی بودند و بین 200 تا 400 تومان اُفت را ثبت کردند و در مقابل سبک خطی و سنگین بادی افزایشی بودند و بین 100 تا 300 تومان رُشد را رقم زدند و سایر کالاها نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته باقی ماندند.
در گروه پ پ های نساجی، شاهد رُشد یکپارچه کالاها تا 1500 تومان بودیم و همچنین پ پ های شیمیایی نیز روندی صعودی داشتند و بین 500 تا 2500 تومان بالاتر از روز گذشته پیشنهاد می‌شدند. پی وی سی نیز بین 500 تا 2000 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.

کاهش 4 هزار واحدی بورس تهران
بعد از ریزش 31 هزار و 566 واحدی بازار سرمایه در روز گذشته، بورس تهران امروز را افزایشی آغاز کرد اما در ادامه مجددا کاهشی شد و شاخص کل در پایان معاملات با 4 هزار و 653 واحد افت، به 1 میلیون و 652 هزار واحد رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟