پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۶ دى ۱۴۰۱ 0 172

معاملات دلاری به حالت نیمه‌تعطیل درآمد

افت فشار تقاضای ارزی

افت فشار تقاضای ارزی
روز گذشته در شرایط نیمه‌تعطیل تهران نرخ دلار در معاملات غیررسمی کاهشی شد و به پله هشتم کانال ۴۰ هزار تومانی رسید.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی که روز یکشنبه تمامی ادارات خصوصی و دولتی تهران و اکثر استان‌های کشور تعطیل بود، معاملات ارزی در بازار آزاد با تب و تاب کمتر به فعالیت خود ادامه داد و در پایان این معاملات نرخ هر برگ اسکناس آمریکایی با حدود ۸۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز ابتدایی هفته به رقم ۴۰هزار و ۷۷۰ تومان رسید.

کارشناسان دلیل این افت دمای معاملات دلاری را در کاهش حجم تقاضای روز یکشنبه به واسطه شرایط نیمه‌تعطیل بازار‌ها می‌دانند.

گفتنی است که سامانه بازار متشکل ارزی کشور که نرخ ارز در معاملات رسمی را به نمایش می‌گذارد نیز در روز گذشته تعطیل بوده و معامله‌ای در این سامانه صورت نپذیرفته است.

اما برخلاف روند نرخ ارز در معاملات غیر‌رسمی روز یکشنبه، نرخ قطعات مختلف سکه طلا در این روز دچار نوسانات افزایشی اندک شد. در همین راستا قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید در پایان معاملات دیروز با حدود ۱۰۵ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه به رقم ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

بازگشت دلار به پله هفتم کانال ۴۰

دیروز یکشنبه ۲۵ دی‌ماه در شرایط نیمه‌تعطیل معاملات بازار ارز تهران، روند نرخ دلار بازار آزاد کاهشی شد. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین معاملات صبح روز گذشته خود را با ۵۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز شنبه در رقم ۴۰ هزار و ۸۰۰ تومان آغاز کرد.

در صورتی که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله یکسان تقسیم کنیم عمده نوسان نرخ ارز مذکور تا پایان معاملات نقدی روز گذشته روی پله هشتم کانال ۴۰ هزار تومانی صورت گرفت و در نهایت با حدود ۸۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز پیشین در رقم ۴۰ هزار و ۷۷۰ تومان به فعالیت خود پایان داد. این در حالی است که نرخ دیگر ارز‌های شاخص بازار نیز در روز گذشته ‌مانند نرخ دلار کم نوسان بود.

قیمت پوند انگلستان نسبت به نرخ روز شنبه بدون تغییر ماند و یورو نیز تنها حدود ۲۵تومان نوسان افزایشی را ثبت کرد.

فعالیت افزایشی سکه در روز برفی

روز گذشته روند معاملات بازار سکه نیز ‌مانند بازار ارز کم‌نوسان اما در جهت افزایشی بود. هر قطعه سکه طلا ضرب امامی ۱۰۵ هزار تومان و هر قطعه نیم و ربع سکه بهار آزادی مشترکا ۵۰ هزار تومان افزایش یافتند و به ترتیب به ارقام ۲۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برای سکه امامی، ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان برای نیم سکه و ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان برای ربع سکه رسیدند.

به عقیده برخی از کارشناسان اختلاف نرخ اندک میان قیمت بورسی ربع سکه و نرخ بازار آزاد آن از انتظارات کاهشی بازار کاسته و سبب بازگشت تقاضا به بازار آزاد شده است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟