چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

تقاضا برای محصولات پتروشیمی واقعی نیست/ سه پیشنهاد مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: تقاضا برای محصولات پتروشیمی واقعی نیست و نسبت به سال گذشته۳ برابر شده و این به دلیل تقاضای کسانی است که بر اساس ارز ۴۲۰۰ محصول از بورس خریداری کرده و بالاتر از قیمت واقعی به مصرف کننده اصلی می رساندند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از نیپنا، جعفر ربیعی مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس در جمع خبرنگاران گفت: بر این اساس سه راهکار به وزارت نفت و وزارت صنعت معدن و تجارت پیشنهاد کردیم که اول متقاضیان واقعی در بورس کالا خرید کنند، ثانیا اجازه صادرات تنها برای تولید کننده باشد و خریداران بورس امکان صادرات نداشته باشند و نکته سوم اینکه اجازه داده شود که متقاضیان واقعی مواد در بازار بصورت مستقیم با نرخ بورس قرارداد ببندند و از واسطه و دلال خرید نکنند.

این پیشنهادات در حال بررسی است و بزودی نتایج آن مشخص خواهد شد.

ربیعی در مورد عرضه ارز در بازار ثانویه گفت:زمانی که نرخ دلار ۴۲۰۰ بود فقط هلدینگ خلیج فارس 1.5 میلیارد دلار ارز در سامانه نیما وارد کرد و شرکت های دیگر پتروشیمی هم فعال بودند و از زمانی که بازار ثانویه شکل گرفت سعی کردیم نرخ ارز را تعدیل کنیم و روز یکشنبه هفته جاری آخرین عرضه ما با نرخ ۷۹۰۰تومان برای هر دلار بود و یک هفته گذشته هلدینگ خلیج فارس درمجموع حدود ۵۰۰ میلیون درهم در بازار عرضه کرد.

وی تصریح کرد: به محض اینکه معامله انجام می‌شود باید ریال به حساب پتروشیمی ها ریخته شود تا جابجایی ارز صورت گیرد و در سامانه نیما مانند بورس نرخ ارز بر اساس تقاضا و عرضه هر لحظه تغییر می‌کند.

وی در پاسخ به عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا گفت: در حال حاضر تقاضا برای محصولات پتروشیمی واقعی نیست و نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده این در حالی است که در واحد پایین دستی پتروشیمی این میزان افزایش تقاضا وجود نداشته  و این مساله  به دلیل تقاضا ی کسانی است که بر اساس ارز ۴۲۰۰ محصول از بورس خریداری کرده و بالاتر از قیمت واقعی به مصرف کننده اصلی می رساندند. 

ربیعی در مورد عرضه سهام شرکت های هلدینگ خلیج فارس در بورس اوراق بهادار گفت: اولین شرکت که ظرف دو ماه آینده سهامش در بورس عرضه خواهد شد پتروشیمی نوری در عسلویه است و ۶ ماهه دوم سال جاری هم حداقل یکی از شرکت‌های وارد بورس خواهد شد قطعا شرکتی که مشکل دار و سود آور نباشد در بورس وارد نخواهد شد و سازمان بورس هم اجازه نخواهد داد.

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس در مورد تامین خوراک پتروشیمی ها از طریق پروژه‌های بالادست نفت گفت: بر اساس بخشنامه وزارت نفت به شرکت ملی نفت ابلاغ شده همه پروژه‌های NGL که تامین کننده خوراک پتروشیمی ها است به هلدینگ ها واگذار شوند و ما بعد از تحویل گرفتن پروژه برنامه ریزی خواهیم کرد.

ربیعی در جواب ابهام نرخ خوراک و فاصله قیمت خوراک و فروش نیز گفت: هر قیمتی که اعلام شود ما تابع هستیم و بر اساس آخرین مصوبه زمانی که ارز ۴۲۰۰ بود قیمت خوراک ۳۸۰۰ بود و در حال حاضر آن مصوبه همچنان معتبر است ولی فروشنده خوراک هر زمانی می تواند تصمیم مجدد بگیرد ما تبعیت می کنیم.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟