جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۵ آبان ۱۴۰۱ 0 215

سکه در کانال ۱۶ قرار گرفت

افت معاملات دلاری

افت معاملات دلاری
نرخ شاخص ارزی در معاملات بازار متشکل ارزی به رقم ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید که نسبت به روز قبل از آن ۸۱۱ تومان کاهش یافته است. ‌این در حالی است که عمده معاملات دلار در روز گذشته را معاملات مجازی و فردایی تشکیل می‌دادند و پس از انتشار خبر دستگیری برخی از فعالان ارزی غیرمجاز، حضور این افراد در فضای بازار کاهش چشمگیری یافته است.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به عقیده کارشناسان بازار تهران عامل تغییر نرخ شاخص ارزی در روز‌های گذشته انتظارات تورمی موجود در فضای جامعه است که با وجود تلاش‌های نهاد بازار‌ساز در جهت جلوگیری از نوسانات افزایشی دلار مجددا نرخ این ارز را به سطوح قیمتی بالاتر برده است.

البته قیمت دلار در روز گذشته به دلیل عمق کم معاملات نوسان داشت. خبر مهم دیگر اینکه بانک مرکزی اعلام کرد اوراق ارزی از روز شنبه به بازار خواهد آمد و در نتیجه این احتمال وجود دارد که بخشی از تقاضای خرید دلار به اوراق منتقل شود.

با افزایش نرخ شاخص ارزی در معاملات غیررسمی روز گذشته نرخ سکه طلا نیز دچار نوسانات افزایشی شد. هر برگ از این فلز گران‌بها در معاملات روز سه‌شنبه با حدود ۱۳۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز دوشنبه به رقم ۱۶ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید.

افت عمق معاملات دلاری

دیروز سه‌شنبه ۲۴ آبان روند نرخ ارز در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران با دو حرکت افزایشی و کاهشی همراه بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی نخستین معاملات صبح روز گذشته خود را با افزایش نسبت به نرخ روز دوشنبه آغاز کرد.

روند افزایشی مذکور در ادامه معاملات روز گذشته شیب تند‌تری به خود گرفت به صورتی که معاملات دلاری ظهر روز گذشته افزایشی ثبت شد.

این روند افزایشی در معاملات ظهر روز گذشته تداوم یافت، اما پس از معاملات ظهر نمودار قیمت دلار تغییر فاز داد و کاهشی شد.

به نظر می‌رسد این روند کاهشی می‌تواند در معاملات روزهای پایانی آخر هفته نیز تداوم یابد. نکته قابل توجه این است که کارشناسان عنوان کردند روز گذشته میزان معاملات دلاری نسبت به روزهای قبل کاهش یافته است.

فضای ناامن برای اخلال‌گران ارزی

روز گذشته خبرگزاری تسنیم به نقل از سرهنگ هدایت بهرامی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، گزارشی منتشر کرد که در آن خبر از دستگیری ۴۸ اخلال‌گر ارزی در بازه زمانی ۱۲ تا ۲۳ آبان ماه می‌داد.

به گفته این مقام انتظامی افراد مذکور با انتشار اخبار کذب و پالس‌های منفی و با ایجاد معاملات فردایی و کاغذی سعی در تهییج بازار و اخلال در بازار ارز را داشتند.

همچنین بهرامی در این گزارش در زمینه اموال ضبط شده از این افراد می‌گوید: با اقدامات عملیاتی این پلیس، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار انواع ارز به ارزش ۲۳۵ میلیارد ریال کشف شد که در تعاقب این طرح، شاهد توقف سیر صعودی قیمت ارز و سیر نزولی آن در روزهای اخیر هستیم.

گزارش‌های به عمل آمده از فضای مرکزی بازار ارز تهران نیز حاکی از آن است که فعالان غیررسمی بازار احتیاط بیشتری را چاشنی کار خود کرده و تا حد امکان از حضور فیزیکی در فضای بازار جلوگیری می‌کنند.

حرکت کند سکه در کانال ۱۶

با مشاهده فرمول محاسبه نرخ سکه طلا در معاملات بازار تهران می‌توان دریافت که قیمت این کالای سرمایه‌ای تاثیر مستقیمی از نرخ دلار غیررسمی می‌گیرد. با این حال در روز‌های گذشته برخلاف روند پرنوسان نرخ دلار، تحرکات افزایشی سکه کم هیجان بوده است.

به عقیده بسیاری از فعالان بازار تهران اضافه شدن اوراق سلف سکه به معاملات بازار را می‌توان از جمله سرعت‌گیر‌های موجود در مسیر قیمت این کالای سرمایه‌ای دانست.

روز گذشته نیز هر قطعه سکه طلا ضرب امامی با حدود ۱۳۰ هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز دوشنبه به رقم ۱۶ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟