جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

تأثیرات صادرات پلی اتیلن آمریکا بر قیمت بازارهای مختلف
پیشنهادات پلی اتیلن ایالات متحده در سه ماهه چهارم پس از یک وقفه 2 ساله صحنه جدیدی را در سراسر بازارهای جهانی ایجاد می کند.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از chemorbis، با نزدیک شدن به پایان سال 2022، بازیگران در سراسر آسیا، اروپا و خاورمیانه گزارش می دهند که پیشنهادات پلی اتیلن رقابتی از ایالات متحده دریافت کرده اند که بسیار پایین تر از سطح بازار غالب است. اخیراً به نظر می‌رسد که ذخیره‌سازی سنتی پایان سال افزایش یافته که در سال‌های 2021 و 2020 به دلیل اختلالات بی‌وقفه عرضه در آن زمان وجود نداشت.

پلی اتیلن ایالات متحده به طور سنتی بازارهای جهانی را در سه ماهه آخر (سال میلادی) به عنوان بخشی از فعالیت های کاهش ذخایر در پایان سال، دیده می شود. هجوم عرضه پلی اتیلن ایالات متحده تا حد زیادی مشهود بوده، به ویژه از زمان راه اندازی ظرفیت های عظیم در ایالات متحده در سال 2018.

صادرات پلی اتیلن ایالات متحده در سال 2020 با بیش از 10 میلیون تن به رکورد بالایی رسید، علی رغم این واقعیت که تولید به شدت تحت فشار قرار گرفت. سال بعد به دلیل نوسانات مشابه، تولید ناشی از طوفان‌های قطبی و طوفان‌ها و خروش‌های لجستیکی در سراسر سال 2021، رشد صادرات متوقف شد و حتی 17 درصد کاهش یافت.

امسال، داده‌های ژانویه تا سپتامبر نشان می‌دهد که صادرات به 8 میلیون تن رسیده که تقریباً کل صادرات سال گذشته را به خود اختصاص داده است. برخلاف دو سال گذشته، زمانی که پلی اتیلن ایالات متحده در سه ماهه چهارم بازارهای جهانی را با قیمت های تهاجمی پر نکرد، به نظر می رسد صادرات ایالات متحده در ماه اکتبر و به ویژه نوامبر امسال با توجه به فقدان فشارهای تولید و لجستیک سرعت بیشتری یافته است.

بنابراین، تعجب آور نخواهد بود که صادرات پلی اتیلن ایالات متحده از رکورد 2020 فراتر رود و تا پایان سال 2022 به رکورد جدیدی برسد.

نیازی به گفتن نیست که PE ایالات متحده راه خود را به آمریکای شمالی و جنوبی به عنوان مقاصد برتر پیدا می کند، به طوری که مکزیک کمی بیش از 17 درصد و کانادا 9 درصد در صادرات کلی در ژانویه تا سپتامبر 2022 سهم دارند.
بقیه نقاط جهان چگونه است؟ محموله های پلی اتیلن ایالات متحده با چه قیمت هایی در سراسر آسیا، اروپا و خاورمیانه عرضه می شوند؟

چین: ایالات متحده تنها به میزان محدودی مزیت رقابتی ارائه می دهد
چین، بزرگترین خریدار پلی اتیلن در جهان، سومین مقصد بزرگ صادرات پلی اتیلن ایالات متحده در 9 ماهه اول سال جاری بوده و در مجموع 9 درصد سهم داشته است.

پیشنهادات پلی‌اتیلن ایالات متحده اخیراً با قیمت‌های رقابتی در چین نمایش داده شده‌اند، که پایین‌ترین محدوده کلی را در 970 دلار/تن برای LDPE و 860-870 دلار/تن برای فیلم‌های LLDPE و HDPE، همه CIF، نقد تشکیل می‌دهند. با این حال، شکاف بین ایالات متحده و سایر منابع اصلی در چین زیاد نیست، با پیشنهادات ایالات متحده تنها 20 تا 30 دلار در هر تن کمتر است، که در بقیه بازارهای جهانی صادق نیست.

اروپا: پیشنهادات ایالات متحده 100 تا 200 یورو کمتر از مبدا محلی است
بلژیک، قطب واردات اروپا، کمی بیش از 8 درصد از صادرات پلی اتیلن ایالات متحده را در سه ماهه اول تا سوم سال جاری تشکیل می دهد و در رتبه چهارم در فهرست مقاصد صادراتی برتر قرار دارد.

در هفته گذشته، فعالان بازار در سراسر اروپا گزارش دادند پیشنهادات ایالات متحده بین 100 تا 200 یورو در تن کمتر از مبدا اروپایی است، با ارسال در نوامبر و تحویل در دسامبر یا ژانویه. با وجود رکود در بازارهای منطقه ای، اروپا همچنان بالاتر از سایر نقاط جهان است و صادرکنندگان جهانی را به خود جذب می کند.

یک تاجر بزرگ LDPE ایالات متحده را به قیمت 1460-1470 یورو به ازای هر تن FD هلند فروخت، در حالی که معاملات با قیمت 1180 یورو در هر تن برای HDPE b/m و 1200 یورو در هر تن برای فیلم LLDPE بر اساس DDP هلند (شامل تمام هزینه های قابل اجرا) منعقد شد. این سطوح نشان دهنده سطح حداقل 100 یورو در تن پایین تر از سطح پایین منشاء محلی اروپایی است.

به همین ترتیب، LDPE ایالات متحده در ایتالیا با قیمت 1300 یورو به ازای هر تن FD (با تحویل در دسامبر) در هفته گذشته در مقابل سایر پیشنهادات LDPE اروپایی و غیراروپایی با قیمت 1450-1550 یورو در هر تن عرضه شد.

آسیای جنوب شرقی: ایالات متحده برای گرم کردن رقابت پیشنهاد می کند دوباره ظاهر شود
مالزی و سنگاپور به ترتیب در جایگاه های ششم و هشتم صادرات پلی اتیلن ایالات متحده در سه فصل اول قرار داشتند که در مجموع بیش از 7 درصد از کل صادرات را تشکیل می دادند.

در هفته گذشته، معامله گران گزارش دادند فیلم‌های HDPE و LLDPE رقابتی ایالات متحده با قیمت 900 دلار در هر تن CIF SEA عرضه می‌شوند، که پایین‌ترین محدوده کلی را تشکیل می‌دهد و 50 تا 90 دلار در هر تن پایین‌تر از خاستگاه خاورمیانه‌ای قرار می‌گیرد، اگرچه آنها علاقه چندانی به آن نداشتند.

بازارهای پلی اتیلن جنوب شرقی آسیا در حال حاضر با تقاضای سرکوب شده و عرضه راحت در میان فروشندگان خاورمیانه، آسیای جنوب شرقی و کره ای که برای سهم بازار و همچنین صادرات مجدد چین رقابت می کنند، دست و پنجه نرم می کنند.

ترکیه: LLDPE ایالات متحده حتی زیر 1000 یورو در هر تن CIF پیش بینی می شود
مانند سایر نقاط جهان، پیشنهادات پلی اتیلن ایالات متحده نیز پایین ترین سطح محدوده های کلی در ترکیه را تشکیل می دهد، که دهمین مقصد برتر در ژانویه تا سپتامبر 2022 پس از اسپانیا بود.

هفته گذشته، واسطه ها در ترکیه پیشنهادات LLDPE، HDPE و b/m ایالات متحده را با قیمت 1020-1050 دلار در تن CIF، نقدی، مشمول 6.5 درصد عوارض برای محموله های دسامبر، 40 تا 80 دلار در تن پایین تر از سایر مبداهای اصلی، در میان شایعات تایید کردند. ایالات متحده حدود 1000 دلار / تن CIF را برای محموله های بعدی ارائه می دهد.

علاوه بر این، چند واسطه ادعا کردند که پیشنهادات LLDPE حتی زیر آستانه 1000 یورو در تن شنیده می شود. اگرچه این اطلاعات در زمان انتشار تأیید نشده است، محاسبات مبتنی بر نت بک به چین نشان می دهد که پیشنهادات HDPE و LLDPE ایالات متحده از نظر تئوری فضای بزرگی برای کاهش تا 930-950 دلار / تن CIF ترکیه دارند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟