جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

حجم تولیدات صنعت پتروشیمی به ۹۴ میلیون تن می‌رسد
معاون برنامه ریزی وزارت نفت با بیان اینکه صنعت پتروشیمی، بزرگ‌ترین صنعت کشور است، گفت: تولیدات صنعت پتروشیمی از ۵۲ میلیون تن از سال ۹۱-۹۲ به تولید ۹۴ میلیون تن در انتهای سال ۱۴۰۱ می‌رسد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از خبرگزاری تسنیم، هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت، با بیان این مطلب، اظهار داشت: این میزان تولید منجر به حدود 18 تا 20 میلیارد دلار ارز آوری می‌شود که از این 18 میلیارد دلار، یک سوم، برای تامین نیاز‌های داخلی مصرف می‌شود و حدود 12 میلیارد دلار ارزآوری خالص در سامانه نیما عرضه می‌شود و به مصرف بخش‌های دیگر کشور می‌رسد.

به گفته وی این حجم از تولید با حدود 67 واحد پتروشیمی شکل می‌گیرد. همچنین برای جهش سوم تولید، وزارت نفت و شرکت ملی پتروشیمی در تلاش هستند که واحد‌های جدید وارد مدار کنند. تولید صنعت پتروشیمی از 94 میلیون تن تا سال 1404 به 140 میلیون تن افزایش می‌یابد و ارزآوری آن به ارزآوری میعانات گازی تنه خواهد زد.

معاون برنامه ریزی وزارت نفت با بیان اینکه درآمد‌های ناشی از محصولات پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش در سال 1405 به بیش از 30 میلیارد دلار خواهد رسید، گفت: هرچه این زنجیره ارزش تکمیل شود، ثروت ملی افزایش پیدا می‌کند؛ اگر گاز به متانول تبدیل شود، هر تن بین 300 تا 400 دلار ارزآوری دارد؛ همین متانول اگر در زنجیره ارزش به پروپیلن یا پلی پروپلین تبدیل شود به 900 دلار می‌رسد که ارزش افزوده 300 درصدی خواهد داشت و اگر این زنجیره ارزش کامل و به قطعات تلفن همراه تبدیل شود یا سایر اقلام، به بالای هزار دلار می‌رسد.

فلاحتیان در خصوص وضعیت احداث پارک‌های پتروشیمی گفت: 13 منطقه در پهنه چهار استان خوزستان، بوشهر، استان هرمزگان و استان سیستان و بلوچستان برای احداث این پارک‌ها انتخاب شده است. مطالعات فنی و اقتصادی این طرح‌های زنجیره ارزش در دست اجراست و بخشی تمام شده و بخشی به زودی آغاز خواهد شد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه " برنامه ریزی شده تا ظرف سه سال آینده، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با رویکرد فناورانه به عنوان توسعه دهنده این مناطق، زمین‌ها را تسخیر و آماده کند"، گفت: در این صورت، هم خودش سرمایه گذاری کند و هم سرمایه گذاران دیگر با هماهنگی وزارت نفت و شرکت ملی پتروشیمی، سرمایه گذاری کنند؛ برای فاز اول این کار، سرمایه گذاری حداقل یک میلیارد دلاری در این 13 منطقه درنظر گرفته شده و واحد‌های موردنظر تا سال 1404 به بهره برداری می‌رسد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟