چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مهم | ضوابط قبلی سهمیه بندی مواد اولیه لغو شد/ ابلاغ رویه جدید
محتشمی پور، معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت، در نامه ای به مدیران کل صمت استان ها، با لغو ضوابط قبلی تخصیص سهمیه محصولات پتروشیمی، رویه های جدید را ابلاغ کرد.

به گزارش ویکی پلاست، ابلاغیه جدید وزارت صمت، برای سه گروه واحدهای جدیدالتأسیس، توسعه ای و فعالیت مجدد، گروه واحدهای صنعتی قدیمی که سهمیه بهین یاب داشته اند و واحدهای صنفی، ضوابط تعیین سهمیه را تعیین کرده است.

بر اساس ابلاغیه جدید وزارت صمت، برای واحدهای صنعتی جدید التأسیس، ظرفیت های ایجادی، توسعه ای و فعال مجدد، در خصوص مواد مازاد، تخصیص سهمیه بر اساس 50 درصد ظرفیت اسمی مندرج در پروانه بهره برداری صورت می گیرد.

در خصوص مواد دارای کمبود، تخصیص سهمیه بر اساس 30 درصد ظرفیت اسمی در پروانه بهره برداری صورت می گیرد.

برای واحدهای صنعتی قدیمی که به قبلا به بورس معرفی نشده اند، تخصیص مواد اولیه برای این گونه واحدها، بر اساس بندهای الف و ب ماده 1 صورت می گیرد (یعنی برای مواد مازاد 50 درصد و برای مواد با کسری، 20 درصد ظرفیت اسمی در نظر گرفته می شود.)

برای واحدهای قدیمی که قبلا به بورس معرفی شده اند، تخصیص سهمیه بر اساس متوسط آمار تولید 24 ماهه ثبت شده در بهین یاب، صورت می گیرد.

صورت معاملات فصلی خرید مواد اولیه و فروش محصولات ارائه شده به سازمان امور مالیاتی و ... ملاک سازمان صمت استان ها برای محاسبه آمار تولید 24 ماهه است.

ضمنا موضوع الزام ثبت اطلاعات فاکتورهای فروش محصولات تولید شده واحدهای مصرف کننده مواد پتروشیمی در سامانه جامع تجارت کما فی السابق به قوت خود باقی و ملاک عمل جهت اصلاح سهمیه ها، فاکتورهای فروش ثبت شده شرکت های دریافت کننده سهمیه بوده و هر سه ماه یکبار، سهمیه ها به صورت سیستمی مجددا محاسبه و اعمال خواهد شد.

در پایان این ابلاغیه، در خصوص محصول دو اتیل هگزانول آمده است که این محصول مشول رویه مذکور نبوده و تا اطلاع ثانوی بر اساس روال سابق انجام می گیرد.

متن کامل ابلاغیه به شرح زیر است:

پیش‌تر و در طرح موسوم به الگوی جدید مدیریت بازار، کالاهای پتروشیمی به دو گروه دارای کسری عرضه و مازاد عرضه تقسیم بندی شده بودند. دریافت فایل pdf ابلاغ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 92%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟