پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
مقایسه طناب طبیعی و نایلونی

wikiplast.ir

مقایسه طناب طبیعی و نایلونی

ماده اولیه‌ای برای تولید طناب از آن استفاده‌ می‌شود، می‌تواند شامل مواد پلیمری، مواد طبیعی و فولاد باشد. تولید طناب با هرکدام از این مواد هدفی دارد و برای کاربرد خاصی تولید می‌شود. طناب‌های طبیعی و نایلونی را تقریبا می‌توان به جای یکدیگر استفاده کرد. مواد طبیعی که در تولید طناب طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل مواد سازگار با طبیعت است. در تولید طناب نایلونی از مواد مصنوعی و پلیمری مثل پلی پروپیلن و پلی اتیلن استفاده می‌شود.

معرفی طناب‌ های طبیعی

در تولید طناب‌های طبیعی از مواد طبیعی که با محیط زیست سازگار هستند استفاده می‌شود و هیچ گونه مواد شیمیایی در ساختار این نوع طناب وجود ندارد. این طناب‌ها استحکام بالایی دارند اما در مقایسه با طناب‌های مصنوعی مقاومت کمتری دارند. این طناب‌ها در مقابل انواع کپک و اشعه UV آسیب می‌بینند. طناب طبیعی بر خلاف طناب‌ نایلونی در اثر قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و گرمای زیاد آسیب نمی‌بینند ولی شعله‌های آتش باعث سوختن آن‌ها می‌شود. بطور این طناب‌ها نسبت به طناب‌های مصنوعی با محیط زیست سازگارتر هستند.

معرفی طناب های نایلونی

طناب‌های نایلونی از مواد مصنوعی یا همان مواد پلیمری تولید می‌شوند. این طناب‌ها با نام طناب پلاستیکی نیز شناخته می‌شوند و در تولید آن‌ها از موادی مانند نایلون، پلی استر و پلی پروپیلن استفاده می‌شود. دوام طناب‌های مصنوعی بسیار بیشتر از طناب‌های طبیعی است و به همین دلیل بسیار محبوب هستند. طول عمر طناب پلاستیکی به طور معمول بیشتر از طناب طبیعی است و هنگام خیس شدن محکم‌تر می‌شوند. همچنین این طناب‌ها کمتر از نوع طبیعی دچار آسیب در مقابل کپک‌ها و اشعه UV می‌شوند. از معایب این نوع طناب می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در مقابل گرمای کافی ذوب می‌شوند و مقاومت آن‌ها کاهش می‌یابد. همچینن تولید طناب‌های مصنوعی نسبت به نوع طبیعی به محیط زیست آسیب بیشتری وارد می‌کند.

مقایسه کاربرد طناب طبیعی و  نایلونی

مقایسه ویژگی‌های طناب طبیعی و نایلونی

مقایسه معایب طناب طبیعی و نایلونی

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تفاوت بین طناب طبیعی و نایلونی پرداختیم. سعی کردیم در خلاصه‌ترین شکل ممکن جامع‌ترین مقایسه را انجام دهیم. بطورکلی هرکدام از این دو محصول هم ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و هم معایبی دارند. برای خرید محصول، در وهله اول باید ببینیم هدف از خرید محصول چیست و برای چه کاربردی آن را تهیه می‌کنیم. در این صورت می‌توانیم بر اساس مزایا و معایب هر کدام انتخاب درستی داشته باشیم.

لاوان بافت


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟