جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 21 شهریور 1401/ شماره 599
عناوین خبری امروز: رقابت پی وی سی ها کاهشی و پ پ های شیمیایی افزایشی!, صعود میانگین روزانه به 26 هزار و 900 تومان, دلار آزاد به مرز 31 هزار تومان نزدیک شد

رقابت پی وی سی ها کاهشی و پ پ های شیمیایی افزایشی!
امروز مطابق دوشنبه‌ی هر هفته، معاملات پ‌پ ها و پی وی سی در بورس کالا انجام شد. رقابت پ پ های نساجی نسبت به هفته گذشته تغییری چندانی نداشت و  کالاهای این گروه که هفته پیش بین 4 تا 21 درصد معامله شده بودند، امروز بین 6 تا 18 درصد رقابت شدند. در مقابل رقابت پ پ های شیمیایی، افزایشی بود و از 10 تا 64 درصد هفته گذشته به 8 تا 82 درصد رقابت رسید. گرید 3212E مانند هفته پیش، رکوردار بیشترین رقابت ها بود و 82 درصد، رقابت شد. گروه پی وی سی ها نیز به دلیل کاهش قیمت پایه و افزایش عرضه ها، با رقابتی کمتر از هفته گذشته معامله شدند. کالاهای این گروه امروز بین 1 تا 9 درصد رقابت شدند در حالی که S65ها، هفته پیش با 8 تا 13 درصد رقابت، معامله شده بودند.

صعود میانگین روزانه به 26 هزار و 900 تومان
دلار نیمایی، امروز هم مانند روزهای گذشته، روند افزایشی داشت و با 41 تومان رُشد به 26 هزار و 795 تومان رسید. میانگین روزانه امروز از 26 هزار و 800 به 26 هزار و 900 تومان صعود کرد و در فاصله نیما با کانال 27 هزار تومان را به حداقل رساند. صعود میانگین روزانه نشان می دهد افزایش میانگین هفتگی، کماکان ادامه دارد.

دلار آزاد به مرز 31 هزار تومان نزدیک شد

به دنبال انتشار بیانیه روز شنبه کشور‌های فرانسه، آلمان و انگلیس، سطح انتظارات منفی در فضای بازار، افزایش یافت و باعث بالا رفتن نرخ دلار آزاد شد. دلار آزاد که بازار یکشنبه را با 30 هزار و 900 تومان به پایان برده بود در ساعاتی به 31 هزار تومان هم رسید اما مجدد به پشت این کانال برگشت و 30 هزار و 930 تومان، پیشنهاد شد.
در صرافی ملی هم، دلار نسبت به دیروز تغییری نداشت و با نرخ پایانی یکشنبه، یعنی 28 هزار و 637 تومان قیمتگذاری شد.

خیز افزایشی قیمت های بازار

به دنبال صعود دلار، قیمت های بازار آزاد نیز، تا حدی دستخوش تغییر شدند. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس، سنگین بادی، سنگین فیلم و سبک خطی بیشترین افزایش را داشتند و بین 300 تا 1200 تومان رُشد را ثبت کردند اما در مقابل پ پ های نساجی امروز کاهشی بودند و بین 100 تا 500 تومان کاهش داشتند. گروه پ پ شیمیایی، در برخی از گرید ها تا 1000 تومان کاهش و برخی گریدها تا 500 تومان افزایش را ثبت کردند و در سایر کالاها بدون تغییر بودند. گروه پی وی سی نیز امروز 200 تومان افزایش قیمت داشت. البته بازار فردا، بازتاب بهتری از نتیجه معاملات امروز پ پ ها و پی وی سی، نشان خواهد داد.

صعود برنت به 93 دلار
برنت که معاملات امروز و اول هفته را با 91 دلار آغاز کرده بود، در ادامه صعودی شد و با 2 دلار افزایش به 93 دلار رسید. آخرین قیمت برنت: 93 دلار و 71 سنت.

شاخص کل بورس همچنان در مدار نزول
بعد از کاهش 6 هزار واحدی روز گذشته‌ی بازار سرمایه، در معاملات امروز هم، بورس تهران یک هزار و 794 واحد کاهش یافت و شاخص کل در خاتمه‌ی معاملات، به 1 میلیون و 388 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟