پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

پیشخوان خبر
۲۱ شهریور ۱۴۰۱ 0 202

شاخص ارزی به میانه کانال ۳۰ رسید

صعود پله‌ای دلار

صعود پله‌ای دلار
روز گذشته نرخ شاخص ارزی به پله‌های میانی کانال ۳۰ هزار تومانی رسید. از روز‌های انتهایی مرداد ماه و پس از برخورد نرخ دلار با کف ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی خود ۲ روند متفاوت برای نرخ این ارز در معاملات بازار تهران آغاز شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، روند اول که از آن به نام روز‌های استراحت اسکناس آمریکایی نیز یاد می‌شود دو هفته ابتدایی شهریور ماه بود که در آن قیمت دلار در سطوح قیمتی کانال ۲۹ هزار تومانی به نوسان پرداخت.

در این میان تلاش‌هایی جهت خروج نرخ این ارز از کانال ۲۹ نیز مشاهده شد، اما روند افزایشی دلار از روز یکشنبه ۱۳ شهریور و با حضور نرخ دلار در سطوح قیمتی کانال ۳۰ هزار تومانی آغاز شد.

روز گذشته نیز قیمت هر برگ از این اسکناس آمریکایی با حدود ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه به رقم ۳۰هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

پس از افزایش قیمت دلار در معاملات غیررسمی روز گذشته نرخ سکه طلا نیز افزایشی شد. در همین راستا قیمت هر قطعه سکه ضرب امامی در روز گذشته با خروج از سطوح قیمتی کانال ۱۳ میلیون تومانی، در پله‌های ابتدایی کانال ۱۴ میلیون تومانی معامله شد.
دیروز شنبه 20 شهریور نرخ دلار در معاملات ارزی بازار تهران افزایشی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در معاملات ابتدایی روز گذشته با حدود 150 تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه در رقم 30 هزار و 550 تومان فعالیت خود را آغاز کرد.

روند افزایشی دلار تا ساعات میانی روز گذشته ادامه داشت به صورتی که قیمت این ارز در معاملات عصر روز یکشنبه به رقم 30 هزار و 600 تومان رسید.

در صورتی که هر کانال قیمتی را به 10 پله یکسان تقسیم کنیم قیمت این ارز در معاملات فردایی با اختلاف قیمتی حدودا 100 تا 150 تومانی نسبت به نرخ روز روی پله‌های هفتم و هشتم کانال 30 هزار تومانی ارائه می‌شد. 

روز شنبه کشور‌های فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کردند که ایران از فرصت حساس دیپلماتیک خود استفاده نکرده و ادعا‌هایی نیز نسبت به گسترش برنامه هسته‌ای ایران فراتر از استفاده‌های غیر‌نظامی مطرح کردند. در بخشی از این نامه آمده است: هنگامی که در حال نزدیک‌تر شدن به یک توافق بودیم، ایران مسائل جداگانه‌ای را دوباره باز کرد.

درخواست اخیر تردیدهایی جدی در قصد ایران برای رسیدن به نتیجه موفقیت‌آمیز درباره برجام ایجاد کرده است.

پس از آن نیز در روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه کشور موضع ایران نسبت به این بیانیه اروپایی را اعلام کرد و گفت: باعث تاسف است که سه کشور اروپایی با این بیانیه نسنجیده، گام در مسیر رژیم صهیونیستی مبنی بر شکست مذاکرات گذاشته‌اند.

به سه کشور اروپایی توصیه می‌شود به جای ورود به فاز تخریب روند دیپلماتیک، برای ارائه راه‌حل جهت پایان دادن به اختلاف نظرهای معدود باقی‌مانده نقش فعال‌تری ایفا کنند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان بازار ارز انتشار بیانیه‌ها و جوابیه‌های این‌چنینی با افزایش سطح انتظارات منفی در فضای بازار در نهایت به نفع فعالان افزایشی بوده و این افراد با تکیه بر همین سیگنال‌های منفی در راستای بالا بردن نرخ آزاد ارز گام برمی‌دارند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟