جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

چگونه کارکنان متعهد و وفادار را در سازمان حفظ کنیم؟
یک روش معمول برای فهم دلیل استعفای کارکنان و رسیدن به راه‌حل، انجام مصاحبه‌های خروج است. اما محدود کردن خود به بررسی دلیل خروج افراد توسط مدیران ممکن است برای‌شان هزینه‌های زیادی به‌همراه داشته باشد. هزینه‌هایی مثل بی‌توجهی به کارکنان وفادار و متعهدی که می‌خواهند در سازمان بمانند.

در عوض، مدیران باید به همان اندازه، زمان صرف کنند تا از طریق «مصاحبه‌های فردی دوره‌ای» بفهمند چه عواملی باعث می‌شود کارمندان در شرکت باقی بمانند. این مصاحبه‌ها شامل پرسیدن سؤالات کلیدی از کارکنان وفادار شما درخصوص مسائل رایج حفظ و نگهداشت نیروی انسانی می‌شود که در ادامه‌ی مطلب به این سؤالات خواهیم پرداخت.

چرا باید به کارکنان متعهد و وفادار بیشتر توجه کنیم؟

در بحبوحه‌ی یک استعفای بزرگ، مدیران از خود می‌پرسند چرا؟ آن‌ها مصاحبه‌های خروج انجام می‌دهند تا سعی ‌کنند بفهمند چرا افراد استعفا می‌دهند و به راه‌حل‌هایی برای حل مشکل فکر کنند. اما محدود کردن خود به بررسی دلیل خروج افراد ممکن است برایشان هزینه‌ای به‌همراه داشته باشد و آن، بی‌توجهی به کارکنان وفادار و متعهد است که می‌خواهند در سازمان بمانند. زمانی که این کارمندان نادیده گرفته شوند، آن‌ها هم ممکن است احساس محرومیت کنند و تصمیم به ترک بگیرند و یک چرخه‌ی معیوب ایجاد شود.

مدیران باید به همان اندازه که برای درک دلایل خروج کارکنان زمان صرف می‌کنند، تلاش تا بفهمند چرا کارمندان تصمیم می‌گیرند در شرکت باقی بمانند. وقتی بدانند چه چیزی افراد را نسبت به محل کار فعلی خود علاقه‌مند نگاه می‌دارد، می‌توانند از این اطلاعات برای اتخاذ شیوه‌های هدفمند‌تر و پیشگیرانه‌تر استفاده کنند.

چگونه از انگیزه‌های کارکنان آگاه شویم؟

یکی از راه‌های به دست آوردن آگاهی درمورد انگیزه‌های کارکنان، انجام مصاحبه‌های فردی دوره‌ای است. این مصاحبه‌ها نه‌تنها اطلاعات ارزشمندی را از دیدگاه اعضای تیم به شما ارائه می‌دهد، بلکه بر روی تعامل‌تان با کارمندان نیز مؤثر است و باعث جلوگیری از خروج بیشتر افراد بااستعداد از سازمان ‌شما می‌شود.

اساس مصاحبه‌های فردی دوره‌ای پرسیدن سؤالاتی است که به بررسی آنچه از مصاحبه‌های خروج یاد گرفته‌اید می‌پردازد. در اینجا چهار سؤال آمده که به مسائل رایج نگهداشت افراد می‌پردازد. آن‌ها را در جلسات انفرادی خود با کارمندان بگنجانید، یا اگر جلسات منظم انفرادی ندارید، مصاحبه‌های فردی را به‌صورت ماهانه انجام دهید.

۱. شرایط روحی شما امروز چطور است؟

در گفت‌وگوی خود، افراد را تشویق کنید طیف کاملی از احساسات خود را ابراز کنند. مهم نیست چه چیزی را به اشتراک می‌گذارند، سعی نکنید مشکل را حل، یا تجربه‌ی آن‌ها را انکار کنید. اگر کسی می‌گوید احساس بی‌انگیزگی می‌کند، در جواب بگویید: «از اینکه صادقانه احساس خود را به اشتراک گذاشتید متشکرم» و اطلاعات بیشتری بخواهید. برای طبیعی جلوه دادن تجربه‌ی احساسی آن‌ها، شما هم تصدیق کنید که در بعضی روزها احساس پرانرژی بودن و امیدواری می‌کنید و بعضی روزها در حال تقلا هستید.

پاسخ انسان‌دوستانه‌ی ما هنگام مواجهه با درد دیگران این است که سعی کنیم فوراً ناراحتی آن‌ها را برطرف کنیم. اما نیاز به اطمینان از انعطاف‌پذیری و اشتیاق کارکنان درمورد امور شرکت به‌ویژه از سوی مقامات بالاتر، به‌طور ناخواسته القا می‌کند که خوب نیست اگر کارمندان احساسات واقعی خود را ابراز کنند. در صورتی که اگر کارکنان اجازه‌ی ابراز احساسات نداشته باشند، احساس ناامیدی، دیده‌نشدن، یا درک‌نشدن می‌کنند و ممکن است به دنبال مکان‌های جایگزین بگردند.

2. در محل کار با چه کسی بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید؟

روابط سالم در محل کار باعث تقویت گروه می‌شود. برگزاری ‌جلسات بیش از حد که فقط برای انجام کار باشد، معمولا انرژی افراد را کاهش می‌دهد. شرکت تحلیلی و مشاوره‌ای گالوپ (Gallup) در تحقیقات خود درمورد میزان مشارکت کارکنان، متوجه ارتباطی قوی بین داشتن روابط سالم در محل کار و عملکرد کارکنان شده است.

در مصاحبه‌‌های دوره‌ای از کارکنان خود، بپرسید: «در محل کار با چه‌کسی بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید؟». بر اساس پاسخ آن‌ها، بررسی کنید چه کاری می‌توانید انجام دهید تا به آن‌ها برای عمق‌بخشی به آن روابط کمک کنید، مثل اینکه کار مشترکی را به آن‌ها اختصاص دهید. شاید کارکنان بخش‌های مختلف شرکت بتوانند بر روی یک رویداد سراسری مربوط، یا یک طرح بین‌بخشی کار کنند، یا در گروه‌های هم‌اندیشی مجازی شرکت کنند. دلیلی که ما را به همکاران‌مان متصل می‌کند ما را به شرکت‌های‌مان نیز مرتبط می‌کند. یافتن راه‌هایی برای ارتباط اجتماعی بین افراد و ایجاد روابط، ماندگاری آن‌ها را در سازمان افزایش می‌دهد.

۳. چه موانعی را می‌توانم برای شما برطرف کنم؟

تحقیقات نشان می‌دهد بزرگ‌ترین اقدام مؤثری که مدیران می‌توانند انجام دهند، حذف موانعی است که کارمندان را از دستیابی به اهداف‌شان باز می‌دارد. با این حال، ما اغلب تحسین کردن یا پاداش‌هایی مانند کارت هدیه بانکی را به کارکنان ارائه می‌دهیم. این راه‌حل‌ها ممکن است باعث شود احساس بهتری درمورد شغل‌مان به‌عنوان یک مدیر داشته باشیم. اما باید دید که آیا این راه‌حل‌ها واقعاً روی کارمندان و کارشان هم تأثیر می‌گذارد؟

در طول مصاحبه‌های دوره‌ای بپرسید: «چه موانعی را می‌توانم برای شما برطرف کنم؟». سپس درمورد اقداماتی که برای این کار انجام خواهید داد با همکارخود مشورت کنید تا بدانید چگونه می‌توانید به آن‌ها کمک بیشتری کنید. پس به‌جای گفتن «خسته نباشید»، مطمئن شوید کارمندتان واقعا می‌تواند کار خود را به‌خوبی انجام دهد.

۴. چه چیز جدیدی می‌خواهید یاد بگیرید که به شما انگیزه بیشتری بدهد و به رشد شما در محل کار کمک کند؟

به جای صحبت درباره کارهایی که کارمند شما می‌تواند برای شرکت انجام دهد، از او بپرسید دوست دارد چه کاری برای خودش انجام دهد. این سؤال نشان می‌دهد نه‌تنها به آنچه این شخص برای شما یا شرکت انجام داده است، اهمیت می‌دهید، بلکه برای‌تان مهم است چه کاری می‌توانید برای رشد او انجام دهید و به او کمک کنید تا به رؤیاها و آرزوهایش برسد. این کار همچنین، متقابلاَ، وفاداری کارکنان را افزایش می‌دهد.

همه‌ی ما خواهان ثبات و اطمینان‌ خاطر در یک محیط کاری هستیم که در آن احساس کنیم نه تنها دیده و شنیده می‌شویم، بلکه کارآمد و بانفو‌‌ذ هم هستیم. به‌عنوان مدیر، اولین تلاش‌های ما برای تأمین این مزایا برای کارمندان خود اغلب با شکست مواجه می‌شود. چون ما به‌جای اطمینان دادن به کارکنان، به آن‌ها فشار می‌آوریم.

جمع‌بندی

با صرف وقت برای انجام مصاحبه‌های دوره‌ای، نه تنها به حفظ و نگهداشت کارکنان کمک می‌کنیم، بلکه مهارت‌های خود را به‌عنوان مدیر نیز تقویت می‌کنیم. در این مطلب به ۴ سؤال اساسی پرداختیم که می‌توانید برای درک انگیزه‌های کارکنان و تقویت تعهد سازمانی آن‌ها، در جلسات و مصاحبه‌های فردی مطرح کنید.
منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟