جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

گواهینامه GOST استاندارد صادرات کالا به روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر (CIS) چیست؟
گواهینامه GOST انطباق محصول با الزامات استانداردهای روسیه (GOST-R) پس از انجام نمونه برداری و انجام آزمون های تاییدی توسط آزمایشگاه های بین المللی و معتبر، به محصولات تایید شده اعطا می شود. صدور گواهینامه GOST-R توسط شرکت های معتبر تحت نظارت اداره استاندارد دولتی روسیه (GOSSTANDART) صورت می پذیرد.

گواهینامه GOST در اصل توسط دولت اتحاد جماهیر شوروی تهیه و تدوین شد. کلمه GOST به معنی استاندارد و مخفف gosudarstvenny (استاندارد دولت روسیه) است.

گواهینامه GOST برای جلوگیری از واردات محصولات نامرغوب به کشور روسیه می باشد. از سال ۲۰۰۰ میلادی با توجه به قطعنامه کمیته دولتی گمرک روسیه، تولید کنندگان خارجی جهت ورود به بازارهای روسیه باید استانداردهای کیفیت ملی کشور روسیه را تامین کنند. این گواهینامه تضمینی برای محصولات تولیدی واحدهای صنعتی بوده و از جهت حضور در بازارهای جهانی، صادرات کالا ، افزایش فروش و رضایت هرچه بیشتر مصرف کنندگان مورد توجه این صنایع واقع شده است.

در این راستا فدراسیون کشور روسیه ( مؤسسه استاندارد )، مؤسساتی با زمینه فعالیت تست و آزمایش، بازرسی فنی و همچنین صدور گواهینامه های بین المللی محصول را به عنوان مراجع ذیصلاح تأیید نموده که مجاز خواهند بود تا پس از بررسی های لازم و اطمینان از انطباق مشخصات محصول با الزامات مربوطه، اقدام به صدور GOST-R کنند.

بدین ترتیب علامت GOST-R نشانگر انطباق محصول با استانداردها، قوانین و مشخصات تعریف شده کشور روسیه است و محصولی که موفق به اخذ این گواهینامه شود مجوز ورود به بازار کشورهای مذکور را اخذ کرده و می تواند در تمامی کشورها عرضه شود.
کشورهایی که استانداردهای GOST را مورد پذیرش قرار داده اند:

کشورهای زیر تمام یا برخی از استانداردهای GOST را علاوه بر استانداردهای خود، مورد پذیرش قرار داده اند. این کشورها عبارتند از:

روسیه
بلاروس
اوکراین (DSTU)
مولداوی
قزاقستان
آذربایجان
ارمنستان
قرقیزستان
ازبکستان
تاجیکستان
گرجستان
ترکمنستان

از آنجا که روسیه، بزرگترین و تاثیرگذار ترین عضو از کشورهای مستقل مشترک المنافع است، یک تصور غلط رایج به وجود آمده است که استاندارد GOST استانداردهای ملی روسیه است. در صورتی که سازمان EASC، مسئول توسعه و نگهداری استانداردهای GOST است.

استانداردهای GOST به عنوان استاندارد منطقه ای طبقه بندی می شود و استانداردهای GOST-R توسط سازمان جهانی ISO به عنوان استانداردهای منطقه ای به رسمیت شناخته شده اند.

منبع
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟