پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

پیشخوان خبر
۳ مرداد ۱۴۰۱ 0 284

۲ مانع افزایش قیمت شاخص ارزی بررسی شد

سقف‌سازی جدید دلار

سقف‌سازی جدید دلار
طبق بررسی‌های به‌عمل آمده از روند قیمت شاخص ارزی، مشاهده می‌شود که رقم ۳۲ هزار و ۳۰۰ تومان سقف مقاومت مستحکم جدید این ارز است. از نیمه دوم تیر ماه تا کنون بازار ارز شاهد تلاش‌های بی‌نتیجه دلار در جهت عبور از سقف جدید خود بوده است.



به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد،به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار ارز تهران از جمله دلایل نا‌موفق ماندن تلاش‌های دلار برای عبور از نرخ مذکور می‌تواند 2 عامل «افزایش حجم عرضه در بازار توسط بانک مرکزی» و «عدم وجود کشش در سطوح قیمتی بالاتر» باشد.

در همین راستا روز گذشته قیمت هر برگ از این اسکناس آمریکایی در معاملات غیر‌رسمی با بازگشت از سطوح قیمتی پایه کانال 32 هزار تومانی به رقم 31هزار و 950 تومان رسید. کامران سلطانی‌زاده، دبیر‌کل کانون صرافان کشور نیز روز گذشته از شرایط آرام بازار تهران سخن گفت و نسبت به تداوم تزریق ارز به شبکه صرافی‌های کشور اظهار امیدواری کرد.

قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید نیز در روز دوم هفته به رقم 14 میلیون و 930 هزار تومان رسید.

دیروز یکشنبه 2 مرداد بازار ارز تهران شاهد عقبگرد نرخ دلار آزاد به کانال قیمتی 31هزار تومانی بود. هر برگ از این اسکناس آمریکایی در نخستین معاملات روز گذشته با حدود 80تومان کاهش نسبت به نرخ روز شنبه در سطح قیمتی 32 هزار تومانی فعالیت خود را آغاز کرد.

در حوالی ظهر دیروز بود که نرخ این ارز مجددا کاهش یافت و معاملات نقدی فروش دلار در پله نهایی کانال 31هزار تومانی صورت گرفت. در نهایت و در معاملات عصر یکشنبه نرخ هر برگ اسکناس دلار آزاد با حدود 130 تومان کاهش نسبت به نرخ روز شنبه در رقم 31 هزار و 950 تومان ثبت شد. با بررسی روند قیمت این ارز از ابتدای نیمه دوم تیر ماه تا کنون مشاهده می‌شود که دلار تلاش‌های بی‌نتیجه دیگری نیز در جهت عبور از سقف قیمت 32 هزار و 300 تومانی از خود به نمایش گذاشته است. کارشناسان ارزی از دو عامل مهم «افزایش حجم عرضه در بازار توسط بانک مرکزی» و «عدم وجود کشش در سطوح قیمتی بالاتر» به عنوان دلایل بی‌نتیجه ماندن تحرکات افزایشی نرخ دلار سخن می‌گویند. 

به عقیده این افراد افزایش حجم تزریق ارز به شبکه صرافی‌های کشور توسط نهاد بانک مرکزی بخش قابل توجهی از حجم تقاضا‌های موجود در بازار را برطرف کرده و مانع از افزایش بی‌رویه متقاضیان دلار در معاملات غیر‌رسمی می‌شود که این امر نیز می‌تواند سبب طولانی‌تر شدن حضور نرخ دلار زیر سقف قیمت مذکور شود.

از سوی دیگر این افراد بر این باورند که با توجه به حضور نرخ‌های توافقی خرید و فروش دلار در کانال قیمتی 30 هزار تومانی قیمت این ارز کشش لازم جهت افزایش قیمت را نداشته و پس از تحرکات افزایشی به ناچار به کانال قیمتی 31 هزار تومانی عقبگرد می‌کند.

از جمله دیگر اخبار قابل توجه بازار ارز در روز گذشته نیز می‌توان به سخنان کامران سلطانی‌زاده، دبیر‌کل شورای کانون صرافان کشور اشاره کرد.

سلطانی‌زاده ضمن اشاره به شرایط آرام بازار ارز در روز‌های اخیر گفت: بازار ارز شرایط آرامی را تجربه می‌کند و پیش‌بینی می‌شود در ادامه این روند با توجه به سیاست‌های ارزی بانک مرکزی و امکان عرضه اسکناس به شبکه صرافی‌ها، تداوم داشته باشد.

او همچنین در زمینه حجم معاملات توافقی افزود: پیش از ظهر روز یکشنبه، بیش از ۸۶ میلیون دلار در بازار توافقی با قیمت ۳۰ هزار و ۲۵۰ تومان عرضه شد، درحالی‌که تنها برای حدود ۴۵ هزار دلار مشتری وجود داشت و بقیه دلارهای عرضه شده، بدون مشتری ماند.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟