جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

انواع و کاربرد پلی کربنات
پلی کربنات یکی از محصولات پلیمری ست که این روز ها بیش از هر زمان دیگری در حال توسعه و تولید است. این محصول یکی از انواع محصولاتی ست که در دسته محصولات ترموپلاستیک قرار می گیرد.

به سبب کاربرد پلی کربنات و بالا بودن تنوع این کاربرد، فروش پلی کربنات بسیار بالاست و در صنایع متعدد و مختلفی نیز به کار برده می شود.

انواع پلی کربنات

در ابتدا به توصیف و شرح انواع پلی کربنات پرداخته و سپس به کاربرد پلی کربنات نیز اشاره ای خواهیم داشت تا دریافت نمایید هر یک از این انواع پلی کربنات را می توانید در چه حوزه ای به کار بگیرید و از آن استفاده و بهره وری نمایید.

1. پلی کربنات شفاف (که به آن آهن شفاف نیز گفته می شود)
2. پلی کربنات لانه زنبوری (دو یا چند جداره)
3. طرح سفال
4. کروگیت

با توجه به این که این انواع خود نیز دارای طیف های گسترده و گوناگونی هستند، انواع پلی کربنات را می توان به صورت های دیگری نیز دسته بندی نمود. به عنوان مثال می توان آن را بر اساس رنگ به انواع پلی کربنات دسته بندی کرده و یا با توجه به میزان ضخامت و جنس به دسته های گوناگون دیگری تقسیم نمود.

در ادامه به کاربرد پلی کربنات پرداخته و به صورت کلی در مورد این حوزه توضیح داده می شود چرا که تنها در صورت آگاهی از کاربرد پلی کربنات است که می توانید از انواع آن استفاده نمایید.
 
کاربرد پلی کربنات

مشخصا کاربرد هر محصول است که نشان دهنده مفید بودن آن خواهد بود. در این بخش به کاربرد پلی کربنات پرداخته خواهد شد تا مشخص شود به چه علت، این محصول تا به این حد از محبوبیت دست یافته است.

• پلی کربنات دو جداره به دلیل مقاومت بسیار بسیار بالا از انواع پلی کربنات هایی ست که تبادل گرمایی مطلوبی دارد و با توجه به این امر نیز کاربرد پلی کربنات دوجداره معمولا در گلخانه ها و پل های عابر پیاده و... مشاهده می شود.

ویژگی های منحصر به فرد پلی کربنات دوجداره بسیار بالاست که برای اشاره به آن ها نیازمند یک مقاله مفصل و جدا هستیم. اما اگر بخواهیم به صورت کلی به این ویژگی ها اشاره نموده و سپس از آن عبور کنیم باید بدانید که پلی کربنات دوجداره دارای مقاومت بسیار بالا در برابر ضربات فیزیکی، شفافیت زیاد،  قابلیت انعطاف پذیری بالا، سبک بودن وزن و جرم و از همه این موارد مهم تر آن که سبب صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

• کاربرد پلی کربنات شفاف نیز همان طور که از نام دومش یعنی آهن شفاف مشخص است به این صورت است که هنگام ساخت بناهایی نظیر ساختمان ها از آن استفاده می شود. این کاربرد پلی کربنات شفاف به این علت است که از هر گونه ضربه پذیری موجودی مصون است. هر چه ضربه فیزیکی بر آن وارد شود سالم می ماند.

این نوع از انواع پلی کربنات را می توان از قدرتمند ترین و محکم ترین پلی کربنات ها دانست. در بسیاری از موارد نیز به دلیل شفافیت بالا و منحصر به فرد کاربرد پلی کربنات شفاف و کاربرد شیشه را یکی دانسته و آن را جایگزین شیشه می نمایند.


 
حال که به صورت کامل به ویژگی ها و کاربرد های این دو نوع مهم از انواع پلی کربنات پرداختیم بهتر است به صورت کلی نیز مواردی از کابرد ها را به صورت تیتروار ذکر می نماییم.

• از آن به صورت جایگزین برخی دیگر از محصولات می توان استفاده نمود (محصولاتی همچون شیشه و ...)

•  ساخت موارد ایمنی به دلیل مقاومت بسیار بالا (مواردی همچون کلاه های ایمنی)

• استفاده در بخش های متفاوتی از هواپیما و دیگر وسایل نقلیه (پنجره های هواپیما و...)

• استفاده نمودن به عنوان درب ورودی برخی اماکن حتی عمومی (نظیر درب ورودی مترو ها در همه جای دنیا)

• استفاده به عنوان سقف برای مکان های مسقف

• نورگیری بسیار مناسب و توان استفاده از آن در محیط هایی که نیاز به نور دارند همچون گلخانه ها و...

• استفاده نمودن برای سقف های کاذب در مکان های مختلف و متعدد


حال که به صورت کامل در مورد کابرد پلی کربنات و انواع پلی کربنات اطلاعاتی را دریافت نموده اید بهتر است که در مورد مزایای این ورق مهم نیز مطالبی را در دست داشته باشید تا به هنگام خرید بتوانید تصمیم عاقلانه تر و آگاهانه تری بگیرید.


 
مزایای انواع پلی کربنات

•    وزن بسیار سبک که می توان آن را حدود نیمی از وزن شیشه دانست. به عبارتی حجم یکسان با شیشه دارای نیمی از جرم شیشه خواهد بود

•    قابلیت شکل دهی با خلا یکی از ویژگی های بارز پلی کربنات است که باعث استفاده بیشتر از انواع پلی کربنات شده است

•    نصب آسان و راحت به دلیل کاربرد بالای پلی کربنات، بهترین ویژگی انواع پلی کربنات است

•    مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه های فیزیکی.

•    میزان مقاومت بسیار بالا تر از شیشه، که می توان این میزان مقاومت را حدود 250 برابر در نظر گرفت.

•    قابلیت بازیافت بودن پلی کربنات سبب استفاده دوباره و کمتر آسیب رساندن به محیط زیست می شود و همین مسئله پایداری محیط زیست را نیز افزایش می دهد

•    عایق حرارتی بسیار مناسب که می توان به همین سبب آن را در برخی موارد و اماکن خاص نظیر گلخانه استفاده نمود مقاومت انواع پلی کربنات در برابر گرما و سرمای زیاد زبان زد آنانی ست که از رقبای این محصولات نیز استفاده نموده اند

•    تقریبا غیر قابل اشتعال است و نمی توان آن را به آتش کشاند. همین مسئله ایمنی انواع پلی کربنات را بالا برده است و سبب بهبود می شود

•    به دلیل استفاده و کاربرد پلی کربنات در محیط ها و اماکن خاص این محصول دارای روکش UV است که همان طور که می دانید جهت محافظت از اشعه های مضرر خورشید استفاده می شود.

اکنون شما اطلاعات جامع و کاملی از انواع پلی کربنات و کاربرد پلی کربنات به دست آورده اید. حال می توانید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید نموده و با دقیق تر بررسی نمودن این نیاز بهترین نوع از انواع پلی کربنات را تهیه نمایید.
 


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک
 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟