سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

پیشخوان خبر
۲۶ تير ۱۴۰۱ 0 245

سکه به افت طلای جهانی بی‌محلی کرد

خروج دلار از جایگاه ۳۱

خروج دلار از جایگاه ۳۱
روز گذشته، دلار از جایگاه ۳۱هزار تومانی خارج شد و به کانال بالاتر رفت. طی دو هفته گذشته، افزایش عرضه باعث شده بود دلار در کانال ۳۱ هزار تومانی باقی بماند، اما در روز گذشته این روند تغییر کرد و نرخ شاخص ارزی در نخستین روز هفته جاری وارد کانال ۳۲ هزار تومانی شد.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از دنیای اقتصاد، به بیان دیگر، پس از نوسان دو هفته‌ای قیمت دلار آزاد در کانال ۳۱ هزار تومانی، روز گذشته قیمت این ارز با عبور از سقف مقاومت ۳۲ هزار تومانی به پله‌های نخست کانال بالاتر رسید.

به عقیده بسیاری از کارشناسان ارزی افزایش قیمت مشاهده شده در روند قیمت شاخص ارزی ناشی از انتظارات تورمی موجود در فضای بازار است. این افراد با اشاره به از میان رفتن انتظارات سیاسی مثبت از آینده نشست‌های هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی و همچنین انتشار نرخ تورم نقطه به نقطه 5/ 52 درصدی در ابتدای تیر ماه، بر این باورند که قیمت دلار در حال تعدیل با نرخ تورم بوده و احتمالاتی را نیز از مشاهده تحرکات افزایشی بیشتر در نرخ این ارز مطرح کردند.

سرانجام نرخ هر برگ اسکناس دلار آزاد در پایان معاملات روز گذشته با حدود 450 تومان افزایش نسبت به نرخ روز‌های پایانی هفته گذشته به 32 هزار و 300 تومان رسید. قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی نیز با حدود 70 هزار تومان افزایش نسبت به معاملات روز پنج‌شنبه‌ به رقم 15 میلیون و 120 هزار تومان رسید.  دیروز شنبه 25 تیر روند قیمت شاخص ارزی در معاملات بازار تهران افزایشی بود. هر برگ اسکناس دلار در معاملات صبح روز گذشته با حدود 300 تومان افزایش نسبت به نرخ روز‌های پایانی هفته گذشته و در رقم 32 هزار و 150 تومان فعالیت خود را آغاز کرد.

شاخص ارزی به این میزان افزایش نرخ بسنده نکرد و در ادامه معاملات مجددا شاهد تحرکات افزایشی بود. در حوالی ظهر روز گذشته قیمت دلار با عبور از 32 هزار و 200 تومان وارد پله سوم کانال 32 هزار تومانی شد. در نهایت قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد با 450 تومان افزایش نسبت به معاملات پایان هفته گذشته به 32 هزار و 300 تومان رسید. به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار ارز تهران روند افزایشی نرخ دلار آزاد در راستای افزایش سطح انتظارات تورمی در فضای جامعه و بازار است.

این افراد بر این باورند که با توجه به افزایش چشمگیر نرخ تورم سالانه در تیر ماه و همچنین از میان رفتن انتظارات سیاسی مثبت نسبت به نتیجه‌بخشی مذاکرات هسته‌ای وین- دوحه، افزایش قیمت دلار آزاد آن‌چنان دور از انتظار نبوده و در صورت عدم انتشار اخبار مثبت احتمال مشاهده تحرکات افزایشی بیشتر نیز در نرخ دلار آزاد وجود دارد.

البته در روزهای اخیر عنوان شده که کانال‌های ارتباطی در مذاکرات همچنان فعال هستند. همچنین فعالان بازار با در نظر گرفتن رقم 33 هزار و 150 تومان به عنوان سقف تاریخی شاخص ارزی معتقدند که در صورت عبور مجدد قیمت دلار از مقاومت مذکور، کانال‌های قیمتی بالاتر را باید به عنوان محل نوسان شاخص ارزی در نظر گرفت.

روز گذشته قیمت سکه طلا طرح جدید نیز مجددا شاهد افزایش قیمت بود. در حالی که نرخ اونس جهانی طلا روز‌های منفی خود را سپری می‌کند، قیمت سکه طلا که حاصل ضربی از قیمت طلای جهانی در نرخ دلار است به روند افزایشی خود ادامه داده و در حال پیشروی در کانال قیمتی 15 میلیون تومانی است. در همین راستا روز گذشته قیمت هر قطعه از این فلز گران‌بها با 70 هزار تومان افزایش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه هفته گذشته به رقم 15 میلیون و 120 هزار تومان رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟