شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

چرا کارکنان شاد بهره‌وری بیشتری دارند؟
تحقیقات جدید نشان داده که کارکنان اگر در محل کارشان شاد باشند و احساس شادی بیشتری کنند هم موثرتر کار خواهند کرد، هم خلاق‌ترند و هم دارای روحیه تعاملی و همکاری بیشتری خواهند بود.

آنچه مسلم است اینکه بهره‌وری کارکنان و سازمان‌ها هنگامی می‌تواند ارتقا یابد که سازمان‌ها و شرکت‌ها مملو از کارکنان و مدیران شاد و دارای نگرش مثبت نسبت به کار و سازمان شان باشند.

تفکر سنتی و متداول بین خیلی‌ها این است که اگر به کارکنان پول بیشتری پرداخت شود بر بهره‌وری آنها افزوده خواهد شد.

این تفکر اگر چه تا حدی درست و منطقی است اما تحقیقات جدید نشان داده که آن عاملی که باعث افزایش چشمگیر بهره‌وری کارکنان می‌شود ایجاد و تقویت احساس شادی در ذهن کارکنان است.

به‌عنوان مثال تحقیق اخیر محققان دانشگاه وارویک نشان داد شادکاری دارای اثر افزایشی ۱۲درصدی بر بهره‌وری کارکنان است و اینکه کسانی که در محل کارشان احساس شادی نمی‌کنند تا ۱۰ درصد از سایر کارکنان بهره‌وری کمتری دارند.

نتایج این تحقیق همچنین مهر تاییدی زد بر این نکته که مشوق‌های مالی به تنهایی برای تشویق و ترغیب کارکنان بسیار مولد کافی نیست.

پروفسور اندرو اسوالد، رهبر تیم تحقیقاتی دانشگاه وارویک در مورد نتایج این تحقیق می‌گوید: «شرکت‌هایی که می‌خواهند روی کسب رضایت و حمایت همه جانبه کارکنان‌شان سرمایه‌گذاری کنند بیش از هر چیزی به وجود کارکنان شادتر نیاز دارند.تحقیقات نشان می‌دهند در شرکت گوگل رضایت کلی کارکنان در شرکت عمدتا به واسطه ارتقای سطح احساس شادی در کارشان تا ۳۷درصد افزایش می‌یابد.

جالب‌تر آنکه در این شرکت ابرقدرت اینترنتی، بیشتر کارکنان اعلام کرده‌اند که مشوق‌های مالی اهمیت چندانی برایشان ندارد و علاقه آنها به کار کردن را افزایش نمی‌دهد، بلکه این احساس مثبت و شادی آور در محل کار است که آنها را به حرکت و جنبش وا می‌دارد.»

شاون آنچر، نویسنده کتاب «مزیت شادی» می‌نویسد: «مغز انسان هنگامی که او احساس مثبت‌تر و شادتری دارد بهتر کار می‌کند چرا که در این حالت افراد دارای خلاقیت و توانایی بیشتری برای حل مساله هستند.

چنین کارکنانی بسیار بیشتر و بهتر می‌توانند سازمان‌ها را به سمت اهداف مورد نظرشان نزدیک‌تر سازند.»

تحقیقات دیگر انجام شده در این زمینه نیز حکایت از آن دارند، کارمندان در زمانی که احساس شادی بیشتری در محل کارشان دارند بیشتر و بهتر با هم تعامل می‌کنند و از تعارضات کاری آنها کاسته می‌شود.

الکساندر ژیرولف، بنیانگذار شرکت Woohoo از نظریه‌پردازان بین‌المللی در زمینه شادکاری از شادی به‌عنوان «افزایش‌دهنده نهایی بهره‌وری» نام می‌برد که مدیران و رهبران سازمان نیز به واسطه شادتر بودن کارکنان‌شان، رهبران و مدیران بهتری شوند، چرا که با کارکنانی سر‌و‌کار دارند که تصمیمات بهتر و درست‌تری اتخاذ می‌کنند و وقت‌شان را به شکل بهتر و موثرتری مدیریت می‌کنند و این مساله می‌تواند به سطوح بالای مدیریتی سازمانی نیز تسری پیدا کند.

منبع: دنیای اقتصاد


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟