سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

10 مهارت ارتباطی که از شما یک مدیر موفق می‌سازد
برای این‌که به مدیر و رهبری موفق تبدیل شوید، باید مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی را در خود تقویت کنید. بدون داشتن چنین مهارت‌هایی، از موفقیت شغلی باز خواهید ماند.

مقصود از مهارت ارتباطی این نیست که سخن‌گوی خوبی باشید. این دو خصوصیت کاملا با هم متفاوت‌اند. در هیچ کلاس درسی به ما نمی‌گویند فردی که روابط ارتباطی خوبی دارد از چه ویژگی‌هایی برخوردار است. از همان دوران مدرسه به ما یاد داده‌اند چگونه روی کلمات، دستور زبان، معنی و... دقت کنیم. پس بیشتر تمرکزمان روی خودمان است.

در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های خاصی برای رهبری را معرفی کنیم که در هیچ کتاب و مقاله‌ای ارائه نشده است. این ویژگی‌ها همان تواناییتوسعه اشتیاق برای آگاهی خارجی است که بهترین مدیران را از مردم عادی متمایز می‌کند. برقراری ارتباط سازنده به عنوان کلید دستیابی به موفقیت به حساب می‌آید.

با زیر نظر گرفتن خصوصیات مدیران موفق و برجسته دنیا متوجه می‌شوید که آن‌ها مهارت‌های زیادی برای ارتباط برقرار کردن دارند. اگر حرفی بزنند آن را طوری اجرا می‌کنند که بر احساسات و انگیزه های درونی ما تاثیر عمیقی بگذارد. یعنی این توانایی را در خود پرورش داده‌اند که با حرف‌هایشان، شما را برای رسیدن به رویاهایتان وسوسه کنند.

مدیران موفق به این باور رسیده‌اند که اگر حرف‌های آن‌ها در دل شنونده نفوذ نکند، هیچ تاثیری روی آن‌ها نخواهد داشت و در نتیجه نمی‌توانند به اهداف خود برسند. جالب است بدانید مدیران بزرگ جهان ساعات زیادی از روز را به ارتباطات فردی خود اختصاص می‌دهند و حتما متعجب می‌شوید اگر بگوییم خیلی از مشکلات کسب و کارها به دنبال ارتباطات ضعیف و ناکارآمد ایجاد می‌شود.

مهارت برقراری ارتباط‌ موثر از عناصر کلیدی موفقیت حرفه‌ای است و تفاوتی ندارد بین فردی، بین گروهی، درون‌سازمانی یا برون‌سازمانی باشد.

با این‌که تقویت مهارت‌های ارتباطی موثر ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید، اما در هنگام مواجهه با مشکلات و بحران‌ها نمی‌توان به راحتی از این فرصت استفاده کرد.

افرادی که ارتباط خوبی برقرار می‌کنند، شنونده‌های خیلی خوبی هستند. آن‌ها قادرند حالت‌های روحی اطرافیان‌شان را براساس احساسات، ارزش‌ها، رفتارها و نگرانی‌هایشان درک کرده و بر اساس یافته‌های خود عمل کنند.

این مهارت یعنی شما زمانی ارتباط خوبی برقرار خواهید کرد که به طور کامل نیازها و انتظارات فردی را که با او در تعامل هستید بشناسید و آن‌ها را برآورده کنید. برای رسیدن به این توانایی از 10 روشی که در ادامه ارائه داده ایم کمک بگیرید.

ارتباطات موثر می‌تواند باعث بهره وری و برقراری کار گروهی سازنده شود. از سوی دیگر، ارتباط ناموفق نتایج متضادی به دنبال خواهد داشت. همین کیفیت برقراری ارتباط است که باعث تمایز مدیران موفق از دیگر مدیران می‌شود.
1. کنایه‌دار حرف نزنید

در اغلب اوقات مردم با فردی که به او اعتماد ندارند، صحبت نمی‌کنند. وقتی فردی به مدیر یا رهبر خود اعتماد داشته باشد، برایش وقت می‌گذارد و برای محقق کردن اهدافش ریسک هم می‌کند.

به‌سادگی نمی‌توانید اعتماد مردم را جلب کنید. برای این کار باید رفتار درستی از خود نشان دهید. برای جلب اعتماد با انجام کارها، تفکرات و تصمیمات درست وارد عمل شوید. باید بدانید خیلی‌ها وقتی به فردی اعتماد دارند، خیلی چیزها را به فراموشی می‌سپارند.
2. مسائل را شخصی نکنید

ارتباطات گروهی را تبدیل به مشکل نکنید. همیشه سعی کنید مکالمات دوطرفه داشته باشید نه یک‌طرفه.

این واقعیت را به خاطر بسپارید: «برای مردم مهم نیست چقدر می‌دانید و چه مهارت و دانشی دارید، بلکه مساله مهم این است که چقدر به آن‌ها اهمیت می‌دهید.»

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟