پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

معافیت حقوق ورودی ماشین آلات واحد‌های تولیدی در سال 1401 لغو شد
با لغو معافیت ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی از پرداخت حقوق گمرکی، طبق یک حکم قانون بودجه امسال،‌ نوسازی صنایع می‌تواند با چالش روبه‌رو شود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از ایرنا، واردات ماشین‌آلات خط تولید که به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران، موردنیاز واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مجاز است، به استناد ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی، از پرداخت حقوق ورودی معاف بود.

این در حالی است که بر اساس بند ص تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کلیه ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی مشمول پرداخت حقوق ورودی شده‌اند. این حکم در اصلاحاتی که مجلس در لایحه بودجه اعمال کرد، وضع شده است.

با توجه به استعلام انجام شده گمرک ایران از وزارت امور اقتصادی و دارایی معافیت‌های بند غ ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی در سال جاری قابل اعمال نیست. بر اساس متن مکاتبه انجام شده بین خزانه‌دار کل کشور و گمرک ایران در سال جاری حکم تبصره ۶ قانون بودجه حاکم بر ماده ۱۱۹ قانون امور گمرکی می‌باشد.

بر این اساس به اعتقاد برخی کارشناسان معافیت حقوق ورودی  ماشین‌آلات و تجهیزات تولیدی و کشاورزی و صنعتی که در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برداشته شده، به ضرر بخش‌های تولیدی کشور می‌باشد.  این تصمیم باعث می‌شود نوسازی و مدرن سازی صنعت و به روز شدن خطوط تولید و ماشین‌آلات صنعتی به خاطر دریافت حقوق گمرکی انجام نپذیرد.

بر این اساس هرچند این حکم در قانون بودجه قید شده است، شورای هماهنگی سران قوا می‌تواند در این خصوص ورود کند و به صورت  موقت تا  بررسی همه ابعاد به صورت کارشناسی و تعیین تکلیف نهایی موضوع، مانع از اجرا و وصول حقوق ورودی در گمرکات کشور شود.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 93%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
وحید پورعطا دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
اصلأ به نظر من باید قوانین شدید تری مثل اعدام و یا حبس ابد نسبت به مزدوران و کلاشان تولید کننده گذاشته بشه تا شاید بحمدالله ریشه فسادی مثل تولید از این مرز و بوم به کلی کنده بشه و همه به شغل های شریفی مثل دلالی و رانت خواری و ربا خواری و اختلاس و دزدی ... رو بیاورند!
آمین یا رب العالمین ارسال پاسخ
اصغر ی سه شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
به امید تعطیلی کلیه صنایع و تولید. واردات کالای آماده به نفع همه مردمه. یارانه میگیریم کالای وارداتی مصرف می‌کنیم. سودش‌هم‌بیشتره. دردسر وزارت صنایع و کار و بیمه و محیط‌زیست و استاندارد و بهداشت و اداره برق و آب و گاز و شهرکهای و استانداری و غیره هم نداره. ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟