جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

چراغ سبز بورس کالا به بازرگانی ها برای خرید مواد پتروشیمی/ رونمایی از الگوی جدید تنظیم بازار
شرکت‌های تولیدی مجازند در قالب قراردادهای بلندمدت تا 50 درصد تولید خود را در قالب معاملات کشف پرمیوم 6 تا 12 ماهه به تفکیک ماه در بورس کالا عرضه و در صورت نبود مشتری، آن را صادر کنند! قیمت کالاهای این معاملات در محدوده قیمتهای روز بورس کالا در تاریخ تحویل خواهد بود.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از کانال کامودیتی ها، در حال حاضر، بورس کالا قیمت‌های پایه کالاها را در هر دوره معاملاتی بر اساس قیمت دلار و جهانی، تعیین کرده و ارتباطی بین قیمتهای پایانی معاملات قبلی بورس با جدید برقرار نیست. لکن در الگوی جدید، قیمت پایه معاملات بورس کالا مشابه بازار سهام تهران و سایر بورس‌های کالای جهانی، از الگوی قیمت پایانی معاملات تبعیت خواهد کرد. سقف قیمت معاملات باز بوده و انتظار ثبات بیشتر در قیمت‌ها ناشی از این موضوع نسبت به الگوی قبلی می‌رود (به دلیل تبعیت قیمت پایه از پایانی به جای دلار و قیمت جهانی)

در الگوی جدید مدیریت بازار، سرمایه گذاران نیز به همراه صنایع، مجاز به خرید از بورس کالا شده اند. به منظور مدیریت این موضوع، بورس کالا به زودی اقدام به پذیرش انبارهای مجاز کرده و کالاهای خریداری شده توسط سرمایه گذاران به آن هدایت شده و فروش مجدد آن، صرفا در بورس کالا مجاز خواهد بود.

این‌گونه معاملات در میان مدت، باعث ذخیره سازی کامودیتی ها در انبارهای بورس کالا مشابه سایر کشورها شده که در مواقع جهش قیمت و بحران برق و گاز و ...، امکان عرضه و تامین بازار را دارد .شرکت‌هایی مثل فملی و فولاد و سالکو و فایرا و جاجرم و کویر در حال پذیرش انبارهای خود نزد بورس کالا به منظور میزبانی کالاهای سرمایه گذاران هستند.

در الگوی جدید طراحی شده، برخی کالاها ملزم به عرضه صرفا در بورس کالا هستند. لکن با توجه به امکان فروش و صادرات تا 50 درصد محصول خود در قالب قراردادهای کشف پرمیوم تنها نیمی از تولید در معاملات نقدی و سلف عرضه شده و بازار در تعادل باقی می ماند و نگرانی‌های اعلام شده مبنی بر سقوط قیمتهای کامودیتی ناشی از الزام به عرضه 100 درصد در بازار (مشابه آنچه در دولت قبل رخ داد)، وجود ندارد.
 
در الگوی جدید، خریداران کامودیتی (مثل مواد پتروشیمی) از بورس کالا ملزم به عرضه مجدد محصولات خود در بورس و یا ثبت فاکتورهای فروش در سامانه جامع تجارت شده اند. این سامانه از طریق ارتباط با بانکها و ادارات مالیات، امکان ردیابی قیمت و مسیر پرداخت و فروش کالاها را داشته و کدمعاملاتی بورس کالای خریدارانی که خارج از این روال اقدام به تجارت کنند، به صورت سیستمی متوقف می‌شود. با راه اندازی این سامانه، امکان خرید از بورس کالا صرفا در قالب ضریب ارزشی از فاکتور فروش ثبت شده در سامانه جامع تجارت میسر خواهد بود (فروش ارزان=کاهش سهمیه خرید از بورس کالا ... فروش گران=مالیات ...)

اطلاع رسانی از سایر موارد بسته دولت در مدیریت بازار در آینده نزدیک توسط صمت و بورس کالا صورت خواهد گرفت.

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 93%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه
سلطانی چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰
واقعا مثل همیشه میخوان صنایع کوچک را نابود کنن با این کار دوباره دلال بازی میشه ومواد به دست تولید کننده نمیرسه وبا قیمت بالا باید از دلال بخریم ای کاش فقط اجازه میدادن یک ماه بازار ثبات داشته باشه وبدون کارشناسی تنش به بازار وا رد نمیکردن هر چی گرونی هست زیر سر خودشونه ارسال پاسخ
ر ع چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰
با سلام
متاسفانه این روش بورس کالا باعث ضعیف شدن و شاید ورشکستگی شرکتهای پایین دستی و به ضرر مصرف کننده نهایی خواهد بود ، و فقط باعث سود بیشتر پتروشیمی ها میگردد . آیا پتروشیمی ها نیز خوراک شان را اینگونه خریداری میکنند ؟
متاسفانه بی ثباتی در قیمت های مواد اولیه ، امکان برنامه ریزی برای تولید را گرفته و مشکلات عدیده ای برای تولیدکنندگان پایین دستی بوجود می آورد .
انتظار این است که مسئولان عاقلانه تر فکر و برنامه ریزی نموده و منافع ملت و قشر وسیعی از تولیدکنندگان را فدای منافع کوتاه مدت عده قلیلی ننمایند . ارسال پاسخ
علی شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰
این بحثها واقعا برا بورسهای باز و آزاد جهان هست و عالیه نه برای ما تحریم شده ها...آخه مدیران صمت میگن کمبود عرضه ها رو شرکتهای بازرگانی وارد کنند مثه(پ پ و پت و پی وی سی) با کدوم ارز و از کدوم کشور وارد کنند) ارسال پاسخ
جلیلوند جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰
عوامل این دولت فقط به فکر ایجاد درآمد برای خودشان است هر بلایی سر ملت بیاد اصلا برایشان مهم نیست این وسط فقط سود پتروشیمی ها و درآمد مالیاتی چند برابر میشه و تولید کننده و مصرف کننده نهایی بیچاره می شود ارسال پاسخ
آقایی جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰
من هنوز متوجه نمیشم مشکل چیه اگر گرانی است که مربوطه به قیمت دلار و کمبود عرضه که باز هم به تولید کننده ربط نداره اضافه کردن یه عده به خریداران با توجه به کمبود عرضه منتج به بالا رفتن رقابت در بورس و گران شدن قیمت می‌شود ضمنا مکانیزمی برای عرضه مجدد بازرگانی ها پیش بینی نشده پس اونها می‌توانند با کنترل عرضه قیمتها را بالا ببرند مالیاتش رو هم می دهند چه اهمیتی داره توی مالیات هم امکان بازی با سود هست این طرح شکست خورده و باعث افزایش قیمت می‌شود ارسال پاسخ
همونی که تو اینستاگرام مینویسه جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰
مشکل این بود که رقابت میشد و قیمتهای پایه میرفت بالا. حالا با اضافه شدن دلالها به متقاضیان مواد رقابت داغتر میشه . همچنین معلوم نیست پولی که میاد خرید مال بانکها نباشه و هجوم پولهای رقم درشت به سمت بورس پلیمر سرازیر نشه.

هزار دفعه گفتیم اول مشکل را بفهمید بعد راه حل بدید! اما تو ایران مدیران دولتی راه حل میدهند بعد که راه حل مشکل را زیاد کرد یک راه حل دیگه میدهند که اون مشکل بزرگه که تازه درست شده را حل کنند . بعد همینجوری میشه که بعد از مدتی قانون تجارت ایران تبدیل میشه به کلاف سر در گمی که هر کاری انجام بدهی هم تخلف است هم درست است. حالا بستگی داره به کدوم قاضی بربخوری. ارسال پاسخ

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟