جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

رشد قیمت نفت با کاهش موجودی ذخایر آمریکا / چشم انداز مثبت نسبت به تقاضا از بازار حمایت کرد
به دنبال انتشار آمار افت ذخایر آمریکا در هفته گذشته و همچنین امیدواری به رشد تقاضا با تسریع روند واکسیناسیون در کشورهای سراسر جهان، قیمت نفت خام افزایش یافت.

به گزارش ویکی پلاست به نقل از پس از اینکه داده‌های صنعتی نشان داد کاهش موجودی ذخایر آمریکا، بزرگترین مصرف‌کننده بزرگ نفت در جهان، بیش از حد انتظار بود، و همچنین امید به بهبود تقاضا با افزایش عرضه واکسن کرونا، قیمت نفت روز چهارشنبه رشد کرد.

با این حال، کاهش تولید نفت خام چین در ماه آگوست و همچنین افت فعالیت پالایشگاه‌ها و کارخانه‌ها به پایین‌ترین حد خود از ماه می گذشته، افزایش قیمت نفت را محدود کرد.

معاملات آتی نفت خام برنت 54سنت معادل 0.7درصد افزایش یافت و به 74دلار و 14سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با 53سنت معادل 0.8درصد رشد، به قیمت 70دلار و 99سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

به گفته دو منبع بازار، با استناد به ارقام موسسه نفت آمریکا در روز سه‌شنبه، پس از اینکه طوفان آیدا باعث تعطیلی تعداد زیادی از پالایشگاه‌ها و سکوهای حفاری فراساحلی شد، ذخایر نفت خام، بنزین و میعانات آمریکا در هفته گذشته کاهش یافت.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 10سپتامبر، 5.4میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران انتظار افت 3.5میلیون بشکه را داشتند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA اذعان داشت: "تاثیر طوفان آیدا بیش از چیزی بود که پیش‌بینی می‌شد و تا زمان به پایان رسیدن طوفان گرمسیری نیکولاس، ممکن است تولید در منطقه خلیج مکزیک همچنان دچار چالش باشد."

طوفان گرمسیری نیکولاس روز سه‌شنبه به آرامی در سواحل خلیج مکزیک حرکت کرد و باعث قطعی برق در صدها هزار خانه و مغازه شد، اما با این حال، پالایشگاه‌های تگزاس به فعالیت عادی خود ادامه دادند.

خسارات ناشی از طوفان نیکولاس تنها دو هفته پس از صدمات طوفان آیدا که باعث توقف فعالیت پالایشگاه‌ها در سواحل خلیج مکزیک شد، در حال وقوع است.

به گفته آژانس بین‌المللی انرژی در روز سه‌شنبه، پس از کاهش سه ماهه تقاضای جهانی نفت که ناشی از شیوع نوع دلتای ویروس کرونا و همچنین اعمال محدودیت‌های جدید بود، اکنون افزایش عرضه واکسن باعث بازگشت تقاضا می‌شود که می‌تواند از رشد قیمت‌ها حمایت کند.

با این حال، برنامه برداشت چین از ذخایر استراتژیک خود، قیمت‌ها را تحت فشار قرار داد. دولت این کشور اعلام کرد که 7.4میلیون بشکه نفت را در تاریخ 24سپتامبر از این ذخایر عرضه می‌کند.

مویا اظهار کرد: "علامت سوال بزرگ این است که موج بعدی ویروس کرونا چگونه خواهد بود، اما خو‌ش‌بینی‌ها نسبت به اینکه با تسریع روند واکسیناسیون در بسیاری از کشورها، این موج شدت کمتری خواهد داشت، افزایش یافت."

وی در ادامه گفت: "بازار همچنان با کسری مواجه است و اختلال عرضه در ایالات متحده، باید از قیمت‌ها در کوتاه مدت حمایت کند."


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟