جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
رفتارهای مثبتی که باعث جلب احترام بیشتر می شود

wikiplast.ir

رفتارهای مثبتی که باعث جلب احترام بیشتر می شود

تمام انسان‌ها در هر سن و موقعیت اجتماعی، تمایل دارند مورد احترام قرار گیرند و جایگاه خود را حفظ کنند. وقتی بعنوان مدیر مشغول کار هستید، لازم است تمام افرادی که با آن‌ها کار می کنید، به شما احترام بگذارند.

باید بتوانید احترام خود را به دست آورید و به همین خاطر نیاز است رفتار مناسبی از خود نشان دهید تا دیگران برای شما ارزش قائل شوند.

شاید کارمندان به عادت‌ها، هوشتان یا توانایی شما برای عقد قرارداد احترام بگذارند، اما جزئیات بیشتری درباره‌ی احترام گذاشتن وجود دارد. در اینجا درباره 7 رفتاری که سبب می شود دیگران بیشتر به شما احترام بگذارند صحبت می کنیم.

۱. مهربان باشید
اگر می خواهید رفتار محترمانه‌ای دریافت کنید، با همه درست رفتار کنید و همواره مهربان باشید.
با دیگران همان‌طور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند. به سراغ انجام کارهایی بروید که همراه با ادب و احترام است. تا جای ممکن لبخند بزنید و از کلمه‌ی متشکرم یا لطفاً استفاده کنید.

۲. محترمانه رفتار کنید
از رفتارهای غیرمحترمانه چون چشم غره و استفاده‌ی بیش از حد از گوشی موبایل اجتناب کنید و به دنبال راهکاری برای پرحرفی خود باشید. این رفتارهای غیرمحترمانه از بی‌احترامی شما نسبت به طرف مقابل حکایت دارد و مانع از برقراری ارتباط مؤثرتر و حل مسئله خواهد شد. به جای آن، سعی کنید مؤدبانه به دیگران گوش دهید. حتی وقتی با ایده یا نظر کسی موافق نیستید، باز هم به حرف او گوش کنید.

۳. خوب گوش دهید
گوش دادن بدین معناست شما افکار و عقاید خود را از ذهنتان بیرون می ریزید و واقعاً به چیزهایی که اطرافیان می خواهند به شما انتقال دهند، گوش می‌دهید. به جای اینکه نظر خودتان را مطرح کنید، با بیان چند سؤال گوینده را تشویق کنید تا چیزهای بیشتری به زبان بیاورد. وقتی مهارت گوش دادن مؤثر را تمرین می کنید، به دیگران کمک می کنید احساس کنند، اهمیت دارند.

۴. مفید باشید
کسانی که همیشه به دیگران کمک می کنند و در هر شرایطی به دنبال فرصتی برای کمک کردن هستند و در موقعیت‌های مختلف به دیگران گوش می دهند، لیاقت احترام بیشتری را دارند. پس به دنبال فرصت‌هایی برای کمک کردن باشید، حتی اگر پیش از این از فرصت‌هایی چشم پوشی می کردید.

۵. عذرخواهی نکنید
تمام کارهای شما بر اساس انتخاب‌هایتان انجام می شود و هیچ دلیلی برای بهانه تراشی وجود ندارد. اگر دیرتر از موعد مقرر به جایی که باید می رسید، حتماً بدین خاطر است که در مدیریت زمان خود ناتوان هستید. اگر هنوز کاری را به انجام نرسانده‌اید یقیناً به این دلیل است که تمرکز خوبی روی آن نداشته‌اید یا از نظرتان انجام کار مذکور لازم نبوده است. اشتباهات خود را قبول کنید و به دنبال فرصتی باشید تا آن اشتباه را ترک کنید و کارتان را به شکل بهتری به انجام رسانید.

۶. خشمتان را ترک کنید
عصبانیت و خشونت تنها خودتان را آزار می دهد. خشم خود را کنترل کنید و وقتی عصبانی شدید از راه‌های کنترل خشم استفاده کنید و به سرعت خشم خود را رفع کنید. بپذیرید هر کسی ایده آل نیست و دارای عیوبی است. پس به خودتان و دیگران اجازه دهید تا حال بهتری داشته باشید.
تمرکز روی اهداف مثبت، بخشش به دیگران و فراموش کردن کینه و کدورت‌ها را از یاد بگیرید.

۷. به دنبال تغییر باشید
لجبازی شما را از رسیدن به اهداف زندگی دور می کند. باید بپذیرید تغییر جزئی از جریان تکامل است. مهارت‌های پیشرفت فردی را در خود تقویت کنید. برای مثال، به سراغ یادگیری مهارت‌های جدید بروید، فعالیت‌های جدید انجام دهید و رفتارهای غیرارادی خود را بسنجید و برای این همه سعی و تلاش در مسیر بهبود خود را مورد تحسین قرار دهید.

منبع


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟