پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
طول عمر مفید پلاستیک گلخانه چقدر است؟

wikiplast.ir

طول عمر مفید پلاستیک گلخانه چقدر است؟

آیا می‌دانید طول عمر پلاستیک گلخانه چقدر است؟ پلاستیک پلی‌اتیلن خواص زیادی دارد که آن را برای پوششی برای گلخانه‌ها مفید می‌کند. کم‌هزینه ‌بودن، اندازه بزرگ، سهولت در چسباندن و عبور نور خوب، از ویژگی‌هایی است که به گسترش استفاده از آن کمک کرده است؛ به‌طوریکه امروزه رایج‌ترین پوشش برای گلخانه است.

آیا می‌دانید طول عمر پلاستیک گلخانه چقدر است؟ پلاستیک پلی‌اتیلن خواص زیادی دارد که آن را برای پوششی برای گلخانه‌ها مفید می‌کند. کم‌هزینه ‌بودن، اندازه بزرگ، سهولت در چسباندن و عبور نور خوب، از ویژگی‌هایی است که به گسترش استفاده از آن کمک کرده است؛ به‌طوریکه امروزه رایج‌ترین پوشش برای گلخانه است.

از اوایل دهه ۱۹۶۰ که از پلاستیک پلی‌اتیلن برای اولین بار جهت پوشش گلخانه‌ها استفاده شد، پیشرفت‌های زیادی انجام شده است. پلاستیک‌های اولیه فاقد دوام بودند و باید سالانه جایگزین می‌شدند. آنها در برابر ساییدگی سازه و آب‌وهوا مقاومت نکردند. آنها همچنین در برابر تابش پرتوهای فرابنفش خورشید عمر کوتاهی داشتند.

امروزه پلاستیک‌های گلخانه‌ای مزایای زیادی دارند. گلخانه‌های ساخته شده از پلاستیک در مقایسه با گلخانه‌های شیشه‌ای بسیار ارزان‌تر هستند. گلخانه‌های شیشه‌ای معمولاً ۴۰ درصد گران‌تر از گلخانه‌هایی هستند که صرفاً از پلاستیک ساخته شده‌اند. با استفاده از پلاستیک در پوشش گلخانه، ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهید کرد. از طرفی پوشش‌های پلاستیکی به‌سادگی نصب می‌شوند و دردسر کمتری دارند.

پوشش پلاستیکی در برابر شیشه که بسیار حساس و شکننده است، مزایای زیادی دارد. پلاستیک عمر طولانی دارد و می‌تواند در شدیدترین شرایط زنده بماند. مواد پلی‌کربنات در طول زمان ماندگاری بیشتری دارند و دوام بیشتری نسبت به شیشه دارند. این بدان معنی است که آنها می‌توانند فشار بیشتری را تحمل کنند.

روکش‌های پلاستیکی در مقایسه با شیشه بسیار راحت‌تر قرار می‌گیرند. از این‌رو به شما کمک می‌کند در زمان صرفه‌جویی کنید. حالا که با پلاستیک گلخانه‎ای و مزایای آن آشنا شدید در ادامه مطلب در مورد طول عمر نایلون گلخانه‌ و عوامل مؤثر بر آن اطلاعات بیشتری را کسب خواهید کرد.


طول عمر پلاستیک مخصوص گلخانه چقدر است؟

به لطف پیشرفت‌ها در فناوری پلاستیک، طول عمر پلاستیک گلخانه افزایش یافته است. تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی اکنون می‌توانند پلاستیک‌هایی را که معمولاً در محیط‌های بیرونی به‌سرعت خراب می‌شوند با پوشش‌ها، کو اکستروژن و یا مواد افزودنی تغییر دهند تا طول عمر آنها در فضای باز افزایش یابد. این محصولات پلاستیکی پیشرفته عملکردی برتری را نشان می‌دهند و در مواجهه با عناصر محیطی با سرعت کمتری از بین می‌روند. بنابراین، آنها معمولاً سال‌های بیشتری خدمات را در محیط‌های بیرونی ارائه می‌دهند.

چه چیزی در طول عمر نایلون گلخانه‌ای تأثیر دارد؟

اگر قصد دارید از پلاستیک پلی‌اتیلن به‌عنوان پوشش گلخانه خود استفاده کنید، باید از عواملی که ممکن است بر طول عمر ورق تأثیر بگذارد آگاه باشید. به‌این‌ترتیب، می‌توانید بدانید که چگونه پوشش گلخانه مناسب را انتخاب کنید تا دوام بیشتری داشته باشد. در زیر به عواملی که می‌توانند تعیین کنند پوشش پلاستیکی گلخانه شما چقدر در فضای باز دوام می‌آورد، پرداخته‌ایم:

قرارگرفتن در معرض نور UV خورشید

نور ماوراء بنفش خورشید معمولاً باعث می‌شود که لایه‌های پلاستیکی معمولی خیلی سریع‌تر از بین رفته و محو شوند. میزان تخریب و تغییر رنگ بر اساس پایداری پلاستیک در UV و افزودن تثبیت‌کننده‌های UV، کو اکستروژن و لایه‌های بالایی برای محافظت از مواد متفاوت است.

برای به‌حداقل‌رساندن قرارگرفتن مواد در معرض نور UV، باید جهت گلخانه خود را نسبت به خورشید در نظر بگیرید. ساختن سازه در مکانی که نور خورشید زیاد نباشد می‌تواند به کاهش سرعت ساییدگی پوشش‌های پلاستیکی شما کمک کند.

تغییرات در رطوبت نسبی

رطوبت نسبی، نسبت مقدار رطوبت موجود در هوا به مقدار رطوبت موردنیاز برای ایجاد اشباع در همان دما است. درواقع، رطوبت بسیار زیاد یا کم باعث کاهش طول عمر پلاستیک گلخانه می‌شود. رطوبت نسبی بالا باعث ایجاد رطوبت اضافی می‌شود و باعث ایجاد واکنش‌های شیمیایی مخرب در پلاستیک خواهد شد.

رطوبت نسبی کم در هوای زمستان منجر به خشک‌شدن پلاستیک شده و در نتیجه منجر به خراب‌شدن زودرس می‌شود. گلخانه‌هایی که پوشش پلاستیکی دارند باید تجهیزات کنترل رطوبت، مانند فن‌های جریان هوای افقی داخل ساختمان داشته باشند تا در صورت نیاز، رطوبت اضافی را از گلخانه خارج کنند.

نوسانات دما

دمای بالا در داخل و یا بیرون گلخانه می‌تواند طول عمر پلاستیک را که به‌عنوان پوشش گلخانه استفاده می‌کنید، کاهش دهد. ترکیب مواد افزودنی که می‌توانند گرمای تابشی را در پوشش گلخانه فیلتر کنند یا ایجاد و سایه، راه‌های مؤثر برای کاهش قابل‌توجه بار گرمایشی هستند و از تخریب زودرس پوشش توسط گرما جلوگیری می‌کنند. کاهش بار گرمایشی همچنین به جلوگیری از گرم‌شدن بیش از حد هوای داخل گلخانه کمک می‌کند.


آیا ضخامت بیشتر تأثیری در طول عمر نایلون‌های کشاورزی دارد؟

علی‌رغم تصاویری که اصطلاح کشاورزی برای دیگران تداعی می‌کند، کسانی که در این صنعت و صنایع مرتبط با آن هستند، می‌دانند که سرعت پیشرفت آن بسیار سریع‌تر است. این صنعت جنبه‌های مکانیکی بسیار بیشتری را در بر می‌گیرد تا صحنه گاوی که با تنبلی در یک مزرعه ایستاده است!

کشاورزان سخت‌ کار می‌کنند و به تجهیزاتی نیاز دارند که در برابر عناصر محیطی مقاوم باشند و بتوانند به‌طور مرتب از آنها استفاده کنند. نایلون‌ها به دلیل مقاومت بالا در برابر گرما، سرما، اشعه ماوراء بنفش و البته قابلیت استفاده مداوم، موادی عالی برای تجهیزات کشاورزی هستند. به همین دلیل است که طول عمر پلاستیک گلخانه نیز زیاد است.

نایلون‌ها همچنین می‌توانند در برابر محیط‌های شیمیایی خشن مقاومت کنند. این آنها را برای عملکردهایی مانند اسکرابر انبار لبنیات، سم‌پاش‌های شیمیایی و صفحات پوشیدنی برای مناطق با کشش زیاد در گلخانه‌ها ایده‌آل می‌کند. نایلون از فلز بهتر عمل می‌کند و گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری را برای کارکردن با تجهیزات برداشت، شیردوشی یا عملیات زراعی ارائه می‌دهد.

دررابطه‌با اینکه آیا ضخامت نایلون‌های کشاورزی در طول عمر آنها تأثیر دارد، باید گفت که این عامل بی‌تأثیر نیست. به‌هرحال، ضخامت کم نایلون باعث می‌شود در برابر خراش و پارگی مقاومت کمی داشته باشد؛ اما مواد سازنده نایلون‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین، تأثیر ضخامت نایلون بر طول عمر آن به‌اندازه‌ای نیست که بخواهید هزینه بالایی را برای آن بپردازید.

جمع بندی

در مطلب بالا با طول عمر پلاستیک‌های گلخانه‌ای و عوامل مؤثر بر آن آشنا شدید. پلاستیک یکی از بهترین انتخاب‌ها برای ساخت گلخانه است. با این‌حال، درحالیکه به دنبال مواد پلاستیکی هستید، مطمئن شوید، بهترین تأمین‌کننده را انتخاب می‌کنید که می‌تواند بهترین کیفیت محصول را در بازار تضمین کند.

در انتخاب پلاستیک گلخانه‌ای، نیازهای خود را در نظر بگیرید. همچنین بهتر است برای اطمینان بابت اینکه بهترین انتخاب را داشته‌اید، از دانش متخصصان در این زمینه بهر‌مند شوید. اگر در رابطه‌با کاربرد نایلون‌های کشاورزی یا پلاستیک گلخانه‌ای تجربه‌ای دارید با ما در میان بگذارید.

کیهان پلاستیک


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 75%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟