جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آیا توری راشل و توری پیازی تفاوت دارند؟

wikiplast.ir

آیا توری راشل و توری پیازی تفاوت دارند؟

امروزه بسته بندی محصولات تولیدی یکی از چالش‌های تولیدکنندگان است که صنعت پلاستیک با تولید محصولات مختلف، کمک زیادی به حل این مسئله کرده است. یکی از بهترین انواع کیسه‌های بسته بندی توری راشل و توری پیازی است که با بسته بندی محکم و استاندارد محصولات، مهم‌ترین دغدغه تولید کنندگان به خصوص در صنعت کشاورزی را برطرف کرده است. با ما تا انتها این مقاله همراه باشید تا با این دو نمونه توری بسته بندی و تفاوت آن‌ها آشنا شوید.

آشنایی با توری راشل

توری راشل که یکی از محبوب ترین کیسه‌های بسته بندی در بازار است، از مواد اولیه پلاستیکی تهیه می‌شود. برای تولید توری راشل، ابتدا فیلم‌های نایلونی را با ضخامت مشخص تولید می‌کنند. سپس این رول‌ها وارد دستگاه استرلینگ می‌شوند تا نخ تولید شود. در مرحله بعد این نخ‌ها به سمت دستگاه بافنده راشل هدایت می‌شوند تا توری‌ها در ابعاد و اندازه مشخص تولید شوند. مواد اولیه تولید توری راشل در انواع مختلفی وارد بازار می‌شود که می‌توان آن‌ها را با توجه به نیاز مصرف کنندگان استفاده کرد. در صورتی که مواد اولیه آن از کیفیت مناسبی برخوردار باشد، کیسه‌های تولیدی مقاومت و استحکام بالایی خواهند داشت و در نتیجه تحمل وزن آن بالا می‌رود. شما می‌توانید برای تهیه این توری، وزن بار مدنظر را برآورد کنید و با توجه به آن، نمونه مناسب را خریداری کنید.

کاربرد توری راشل

کیسه‌های راشل به دلیل تنوع زیاد امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و به جای بسیاری از روش‌های بسته بندی محصول نظیر جعبه‌های کاغذی، چوبی و… استفاده می‌شوند. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربردهای این توری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. بسته بندی مرکبات
  2. بسته بندی انواع صیفی جات
  3. بسته بندی خشکبار
  4.  بسته بندی و حمل محصولات کشاورزی
  5. بسته بندی اسباب بازی کودکان

و به طور کلی محصولاتی که نیاز به تهویه دارند و حالت توری این نوع بسته بندی، آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌کند.

مزایا استفاده از توری راشل

برای انتخاب نوع مناسب از این توری، باید در ابتدا با ویژگی‌ها و مزایا که در ادامه نام برده می‌شود، آشنا شوید. سپس با در نظر گرفتن این مزایا و خصوصیات محصولات خود، نمونه باکیفیت از این محصول را شناسایی کنید.

  •  
  • سهولت بسته بندی
  • تهویه مناسب به دلیل حالت توری
  • امکان تبادل هوا درون کیسه
  • جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی
  • مقاومت و استحکام بالا
  • مقاومت در برابر پارگی
  • تنوع بالا ابعاد، رنگ، ضخامت و…
  • قابلیت نصب برچسب برند
  • قیمت مناسب
  • قابلیت بازیافت

کیسه توری پیازی

همانطور که می‌دانید پیاز از مهم‌ترین محصولات کشاورزی است که روزانه حجم وسیعی از آن وارد بازار می‌شود. انتقال و عرضه این محصول به نوعی بسته بندی نیاز دارد که از مقاومت و استحکام بالا برخوردار باشد و از طرفی جریان هوا هم وجود داشته باشد تا از فساد این محصول جلوگیری شود. از گزینه‌های مناسب برای این محصول کشاورزی که ویژگی‌های مذکور هم داشته باشد، می‌توان به نوع پیازی اشاره کرد. معمولا این توری، رنگی مشابه پیاز دارد و در ابعاد مختلفی وارد بازار می‌شود تا مصرف کنندگان با توجه به مقدار محصولات بسته بندی، از انواع آن استفاده کنند. این توری همانند نمونه راشل تحمل وزن بالایی دارد و برای بسته بندی محصولات کشاورزی دیگر هم کاربرد دارد.

مزایا استفاده از توری مدل پیازی

این توری با توجه به ظرفیت‌های مختلفی وارد بازار می‌شود تا مصرف کنندگان برای بسته بندی محصولات خود دچار مشکل نشوند. این نوع بسته بندی از مزایا بسیاری برخوردار است که عبارتند از:

  •  
  • تحمل وزن بالا
  • ایجاد تهویه مناسب
  • جلوگیری از فساد مواد غذایی
  • موجود در تنوع رنگی و طرح
  • سهولت فرآیند انبارداری
  • امکان استفاده از نخ در سرکیسه
  • سهولت جابه‌جایی

تفاوت توری راشل و پیازی

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، توری راشل و پیازی هر دو نمونه برای بسته بندی و انتقال محصولات کشاورزی کاربرد دارند و با توجه به تنوع این محصولات در ابعاد، ظرفیت، رنگ، طرح و… می‌توان از آن در صنایع مختلف استفاده کرد. مدل پیازی به دلیل تعریف مشخص معمولا به صورت اختصاصی برای بسته بندی و جابه‌جایی پیاز کاربرد دارد که رنگی نزدیک به پیاز داشته و در ظرفیت‌های 7 تا 45کیلوگرم وارد بازار می‌شوند. همینطور کیسه‌های راشل در ظرفیت‌های 10، 20، 40 و 45 کیلوگرم عرضه می‌شوند. در واقع به نوعی می‌توان گفت کیسه‌های راشل را با توجه به محصولاتی که در آن نگهداری می‌شود در انواع مختلفی می‌شناسند که مدل پیازی یکی از انواع آن است.

جمع بندی

توری راشل و پیازی دو نمونه بسته بندی مناسب جهت انتقال مرکبات، صیفی جات، خشکبار و… هستند که به دلیل مقاومت بالا برای صنایع مختلف کاربرد دارند. این نوع توری‌ها معمولا برای حمل محصولات کشاورزی استفاده می‌شوند تا حالت توری و تهویه هوا، از فساد مواد غذایی جلوگیری کند. همچنین قیمت مناسب این محصول در کنار تنوع رنگی، ابعاد، ظرفیت و… باعث شده است که برای صنایعی چون بسته بندی اسباب بازی هم کاربرد داشته باشد. توری راشل و پیازی هیچ تفاوتی در ظاهر و عملکرد ندارند و توری پیازی خود نوعی توری راشل به حساب می‌آید.

لاوان بافت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 75%

نظرات کاربران

ارسال دیدگاه
همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟